Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15206
Название: Використання соціальних мереж для удосконалення системи внутрішнього маркетингу підприємства
Другие названия: Use of social media for improvement of enterprise’s internal marketing
Авторы: Алдохіна, Н.І.
Комаріст, О.І.
Ключевые слова: внутрішній маркетинг, внутрішні комунікації, соціальні мережі, персонал, управління персоналом
Дата публикации: 2017
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Алдохіна, Н. І. Використання соціальних мереж для удосконалення системи внутрішнього маркетингу підприємства [Текст] / Н. І. Алдохіна, О. І. Комаріст // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (гол. ред.), В.І. Ярема , Н.Н. Пойда-Носик та інші. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2017. – Вип.1(49). Том 1. – С. 110–118. – Бібліогр.: с.117 (26 назв). – Рез. англ., рос.
Серия/номер: Економіка;
Краткий осмотр (реферат): Проаналізовано підходи до визначення внутрішнього маркетингу починаючи з періоду його зародження, визначені недоліки формулювань змісту цього поняття. Запропоноване уточнене визначення суті внутрішнього маркетингу.Обґрунтовано важливу роль внутрішніх комунікацій для підвищення ефективності внутрішнього маркетингу та діяльності підприємства. Серед інструментів внутрішніх комунікацій, переваги яких на багатьох підприємствах не використовуються повною мірою, виявлено такий засіб, як соціальні мережі. На основі аналізу досвіду використання соціальних мереж у внутрішніх комунікаціях підприємств виявлені їх переваги та загрози. Узагальнено практичні рекомендації щодо створення та підтримки соціальних мереж на підприємствах, завдяки яким можна отримати довготривалий ефект. Ключові слова: внутрішній маркетинг, внутрішні комунікації, соціальні мережі, персонал, управління персоналом.
Approaches to the internal marketing definition from the period of its origin are analyzed, flaws of this concept essence definitions are identified. The improved definition of the essence of internal marketing is proposed.The importance of internal communication in improving the internal marketing and enterprise operation efficiency is substantiated. Among the internal communication tools, of wich benefits are not used to the full by many enterprises, a tool such as social media is found. This relatively new phenomenon requires additional, more in-depth studies: how can social media be used by the modern businesses to build effective internal communications and, ultimately, to implement the internal marketing strategies successfully. On the basis of companies’ experience with social media in internal communications, their benefits and risks are identified. It is concluded, that the proper use of social media in the internal marketing gives businesses the positive results: increasing the coverage and effectiveness of communication with employees, motivation of employee’ readiness for knowledge sharing and collaboration, generation of the staff’s positive attitude and loyalty to the employer, increased retention, and creation of brand advocates who are enthusiastic in their work. The main problem of the use of social media related to issues of confidentiality, the sensitivity of some questions, unproductive distraction and loss of staff time. To minimize the possible negative consequences of the use of social media and to fully enjoy their positive impact on the internal communications environment, a company should develop and follow an appropriate strategy. Practical recommendations on creation and support of social media at the enterprises are summarized, that enable an enterprise to get a long-lasting effect such as concernment, motivation and employee satisfaction, as well as a better company-employees relationship, that leads to increased efficiency of internal communications, internal marketing, and ultimately, the whole enterprise operation. Keywords: internal marketing, internal communications, social media, staff, personnel management.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15206
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (49) Том 1 - 2017

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ ДЛЯ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ.pdf621.75 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.