Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛещук, Галина Василівна-
dc.date.accessioned2017-09-25T07:16:30Z-
dc.date.available2017-09-25T07:16:30Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationРеалізація соціальних ініціатив засобами інноваційних інформаційних технологій [Текст] / Г. В. Лещук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 146–148. – Бібліогр.: с.147 (5 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15255-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано інноваційні інформаційні технології як засоби реалізації соціальних ініціатив і проектів. Розглянуто краудсорсинг як технологію інтелектуальної співпраці людей, поєднаних соціальними мережами, спрямовану на спільне створення інтелектуального продукту, мережеву інтеграцію знань великої кількості осіб. Охарактеризовано краудфандинг як певний спосіб збору коштів на благодійні цілі, соціальні проекти та суспільно значущі комерційні стартапи. Ключові слова: соціальна ініціатива, краудфандинг, краудсорсинг, інновація, інформаційні технології.uk
dc.description.abstractThe article analyzes innovative information technology as a means of implementing social initiatives and projects. Crowdfunding and crowdsourcing are a reflection of trends to maximize the use of new information technologies in all spheres of public activity. Crowdsourcing is considered as technology, intellectual collaboration of people, connected by social networks, aimed at creating a common intellectual products, network integration knowledge of a large number of persons. Types of crowdsourcing have been disclosed: crowd storming (generation of new ideas and commentary); crowd recruiting (selection of human resources for institutions by recruiting social media); crowd voting (vote on various options proposed solutions, without the justification of their choice or offering other options); crowdfunding. Key words: social initiative, crowdfunding, crowdsourcing, innovation, information technologies.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectсоціальна ініціативаuk
dc.subjectкраудфандингuk
dc.subjectкраудсорсингuk
dc.subjectінноваціяuk
dc.subjectінформаційні технологіїuk
dc.titleРеалізація соціальних ініціатив засобами інноваційних інформаційних технологійuk
dc.title.alternativeRealization of social incentives by implementing innovative institutional technologiesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.