Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15279
Title: Деякі дидактичні підходи щодо інформаційного педагогічного проектування
Other Titles: Didactic pedagogical approaches to the information of pedagogical projecting
Authors: Почтовюк, Світлана Іванівна
Keywords: педагогічний проект, педагогічні технології, інформаційне педагогічне проектування
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Деякі дидактичні підходи щодо інформаційного педагогічного проектування [Текст] / С. І. Почтовюк // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 230–232. – Бібліогр.: с.232 (4 назви). – Рез. рос., англ.
Abstract: У роботі розглядаються проблеми педагогічних технологій та інформаційного педагогічного проектування. Інформаційний педагогічний проект визначається як соціально-освітня система, що побудована на основі закономірностей дидактики, теорії інформації та теорії кібернетичних систем. Розглянуто проблеми використання графічної інформації для інформаційних графічних проектів. Виокремленні вимоги, яким мають задовольняти педагогічні технології як складові при розробці інформаційних педагогічних проектів та умови більш ефективного подання візуальної наочності. Ключові слова: педагогічний проект, педагогічні технології, інформаційне педагогічне проектування.
The paper presents the problems of pedagogical projecting and pedagogical technologies, created using information technologies, and requirements which must pass the information and pedagogical projects. Information pedagogical projecting is closely related to the informatization of higher education. The term "Information pedagogical project" (IPP) characterizes specific integrated view of the project that emphasizes the activities in the field of informatization in education on the basis of modern computer technology. Such design is performed on the basis of general rules of pedagogical design. At the same time, it has consistent patterns of cyber projecting. Therefore, we use the term “information pedagogical project” to mean the socio-educational system, which is built on the basis of regularities of didactics, information theory and the theory of cybernetic systems. Key words: pedagogical project, educational technologies, information pedagogical projecting.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15279
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.