Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15281
Title: Інженерно-графічна освіта для життєдіяльного виробництва
Other Titles: Engineering graphics education for viable production
Authors: Райковська, Галина Олексіївна
Keywords: графічна підготовка, геометричне моделювання, тривимірні моделі, комп’ютерно-графічні системи
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Інженерно-графічна освіта для життєдіяльного виробництва [Текст] / Г. О. Райковська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 235–237. – Бібліогр.: с.237 (6 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: В статті розглянуто один з аспектів кризи інженерної підготовки у вищому технічному університеті, яка виникнула в наслідок її невідповідності вимогам сучасного виробництва. Високотехнологічному виробництву потрібні інженери нового покоління, здатні використовувати сучасні комп’ютерні технології на всіх етапах «життєвого циклу виробу». Якісна інженерна підготовка у вищому технічному навчальному закладі є підтвердженням спроможності майбутнього інженерно-технічного фахівця – займатися в подальшому самостійно науково-виробничою діяльністю, використовуючи САПР. Ключові слова: графічна підготовка, геометричне моделювання, тривимірні моделі, комп’ютерно- графічні системи.
The article examines one of the aspects of the crisis of engineering training in higher technical university that appeared in consequence of its inconsistencies the requirements of modern production. Quality engineering training in higher technical educational institution is a confirmation of the ability of the future engineering-technical specialist to perform his own further research and be engaged in production activity, using CAD. Analysis of basic graphics preparation showed that the basis of her teaching methods continues to dominate the technology of two-dimensional, hand modeling; thus fundamental changes that base upon the innovative development of science, technology and education are required. The innovative technology – 3D-modeling is proposed, the basis of which is the threedimensional geometric modeling, which allowed to combine all the stages of the life cycle of the product into a single continuous cycle from design to implementation. Keywords: graphics training, geometric modelling, three-dimensional models, computer-graphics systems.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15281
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.