Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15295
Title: Робота над прийменником у 5 класі як підготовчий етап до усвідомлення його комунікативної ролі у структурі мовлення
Other Titles: Work on the preposition in the 5th grade as a preparatory step to the realization of its communicative role in the structure of communication
Authors: Стефанишин, Катерина Любомирівна
Keywords: прийменник, прийменниково-відмінкові конструкції, словосполучення, речення, текст, комунікація, мовлення
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Робота над прийменником у 5 класі як підготовчий етап до усвідомлення його комунікативної ролі у структурі мовлення [Текст] / К. Л. Стефанишин // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 276–279. – Бібліогр.: с.278 (4 назви). – Рез. рос., англ.
Abstract: Запропоновано методику супровідного опрацювання прийменника у 5 класі за навчальною програмою загальноосвітньої школи. Визначено зміст та окреслено види робіт, що сприяють усвідомленню комунікативної ролі прийменника і прийменниково-відмінкових конструкцій у структурі мовлення. Розроблено відповідну систему вправ, спрямовану на засвоєння прийменника як мовного засобу, що безпосередньо бере участь в організації синтаксичних та семантичних текстових структур. Ключові слова: прийменник, прийменниково-відмінкові конструкції, словосполучення, речення, текст, комунікація, мовлення.
The method of accompanying learning of preposition in the 5th grade according to the comprehensive school curriculum has been provided. The preposition refers to those linguistic resources that provide semantic unity of statements, serve as a means of design. One of the important components in the work on the preposition in the secondary school is a preparatory stage in the students realization of preposition as a linguistic means in the structure of communication. After analyzing the program material, the content has been defined and the types of work on the prepositions and prepositional-case constructions in the course of studying of linguistic material have been outlined. Applying the methods of analogy, comparison, we fix the student skills to distinguish prepositions and prefixes, write them correctly. This developed system of exercises and tasks can be used in the creation of textbooks, manuals for teachers and students. Key words: preposition, prepositional-case constructions, phrases, sentences, text, communication, speech.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15295
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.