Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15300
Title: Дидактичні особливості метапредметних технологій в умовах профільного навчання
Other Titles: Didactic features of meta-subject technologies in conditions of profile training
Authors: Трубачева, Світлана Едуардівна
Чорноус, Оксана Володимирівна
Keywords: метапредметні педагогічні технології, профільне навчання, старша школа
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Дидактичні особливості метапредметних технологій в умовах профільного навчання [Текст] / С. Е. Трубачева, О. В. Чорноус // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 295–298. – Бібліогр.: с.297 (5 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті розкрито дидактичні особливості метапредметних педагогічних технологій в умовах профільного навчання. Проаналізовано особливості їх застосування в інваріантній та варіативній складових змісту освіти в старшій школі. Розглянуто структуру педагогічних технологій та методологічні вимоги до них. Висвітлено освітні, виховні та розвивальні пріоритети у застосуванні технологій профільного навчання та метапредметних технологій зокрема. Проаналізовано ряд метапредметних технологій з точки зору реалізацій завдань профільного навчання. Ключові слова: метапредметні педагогічні технології, профільне навчання, старша школа.
The article is devoted to the problem of interdisciplinary didactic features of pedagogical technologies in the conditions of profile training. The article analyses the peculiarities of their application in the invariant and variable components of educational content in high school, also it is analyzed the structure of pedagogical technologies and methodological requirements. The article is reflects educational and developmental priorities in the application of technologies education and interdisciplinary technologies in particular. The article is analyzed a number of interdisciplinary technologies from the point of view of implementation of the tasks of profile training. Meta-subject technologies are considered as a pedagogical ways of working with thinking, communication, action, understanding and reflection of students. The introduction of modern educational technologies does not mean that they will completely replace traditional teaching methods, they are part of it. Keywords: meta-subject educational technology, profile training, high school.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15300
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.