Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18279
Title: Професійна спрямованість фізико-математичної підготовки студентів нематематичних спеціальностей
Other Titles: Professionally directed physical-mathematical training of students of nonmathematical specialties
Authors: Дзямко, Вікторія Йосипівна
Месарош, Лівія Василівна
Keywords: професійна спрямованість, фізико-математичні науки, методика навчання, розв’язування задач, нематематичні спеціальності
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Професійна спрямованість фізико-математичної підготовки студентів нематематичних спеціальносей [Текст] / В. Й. Дзямко, Л. В. Месарош // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 81-84. – Бібліогр.: с.83 (5 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті розкрито методичні прийоми навчання вищої математики і фізики студентів нематематичних спеціальностей. Без фундаментальної фізико-математичної підготовки неможлива сучасна якісна економічна, технічна, інженерна, біологічна, хімічна освіта. На прикладі розв’язування задач професійноорієнтованого змісту, наведено способи реалізації прикладної й професійної спрямованості фізико-математичного курсу для майбутніх фахівців-нематематиків. Ключові слова. Професійна спрямованість, фізико-математичні науки, методика навчання, розв’язування задач, нематематичні спеціальності.
The article considers the methodical approaches towards teaching higher mathematics and physics to students of non-mathematical specialties. The aim of the article is to reveal methodological approaches of teaching nonmathematical specialties students the higher mathematics and physics of applied and professional character. To achieve the aim of the article the following tasks have been defined: 1) to analyze the state of the problem in the methodological literature, as well as in the practice of training specialists in the Transcarpathian Hungarian Institute named after Ferenc Rakoci II; 2) to analyze branch standards, educational and professional programmes, educational qualifications, curricula on the higher mathematics and physics in order to identify interdisciplinary connections; 3) to determine the place, role and significance of mathematics and physics, physical and mathematical methods when solving professional problems by specialists of the profile; 4) to identify ways and methods for implementing the applied and professionally directed character of physical and mathematical course for future professionals − nonmathematicians; 5) to improve the appropriate methods, forms and means of realization of professional direction in the educational process. Key words: professional direction, physical and mathematical sciences, teaching methods, solving of tasks, nonmathematicians.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18279
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.