Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18292
Title: Інформаційно-педагогічний менеджмент вищої школи: сучасний стан та перспективи розвитку
Other Titles: Information and pedagogical management of higher school: the modern state and prospects of development
Authors: Карплюк, Світлана Олександрівна
Keywords: менеджмент, педагогічний менеджмент, інформаційний менеджмент, інформаційно-педагогічний менеджмент
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Інформаційно-педагогічний менеджмент вищої школи: сучасний стан та перспективи розвитку [Текст] / С. О. Карплюк // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 122-125. – Бібліогр.: с.124 (6 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У публікації висвітлено основні аспекти проблеми становлення та реалізації інформаційно-педагогічного менеджменту вищої школи. Крім того, розкрито сутність таких важливих соціально-педагогічних понять як «менеджмент», «педагогічний менеджмент», «інформаційний менеджмент», «інформаційно-педагогічний менеджмент» та обумовлено їх взаємозв’язки. У статті доведено актуальність проблеми пошуку найоптимальніших шляхів управління сучасною системою вищої освіти. Наголошено на можливості розв’язання значної кількості завдань з теорії і практики управління інформаційними потоками в сучасному виші через реалізацію інформаційно-педагогічного менеджменту у вищій школі, а також визначено шляхи та напрями подальшого дослідження окресленої проблеми. Ключові слова: менеджмент, педагогічний менеджмент, інформаційний менеджмент, інформаційно-педагогічний менеджмент.
This publication is devoted to the problem of the study of informational and pedagogical management of higher education as one of the means of increasing the efficiency of the process of managing the system of higher education in general. The article emphasizes the importance of changes in the direction of the state and social system, as well as the necessity of accumulation of world practice in management experience at the organization level, which is expressed in the general concept of «management». The publication contains the results of the analysis of recent studies of domestic and foreign scientists who have been engaged and continue to explore the above-mentioned issue. The scientific article has proved the relevance of the identified problem by monitoring the achievements of scholars and pedagogues who sought to find the most optimal ways of managing the education system, as well as the current trends in the information and pedagogical community. In addition, the publication highlights some of the main aspects related to the study of pedagogical management in the context of personnel management and in the direction of management of higher education on the basis of information and communication technologies. Key words: management, pedagogical management, information management, informational and pedagogical management.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18292
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.