Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18293
Title: Аналіз психологічного підходу до формування культури іншомовного професійного спілкування майбутніх інженерів
Other Titles: Analysis of psychological approach to the formation of culture of foreign professional communication of future engineers
Authors: Кіш, Надія Василівна
Канюк, Олександра Любомирівна
Keywords: іншомовне професійне спілкування, культура іншомовного професійного спілкування, психологічний підхід, психологічні чинники, майбутні інженери
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Аналіз психологічного підходу до формування культури іншомовного професійного спілкування майбутніх інженерів [Текст] / Н. В. Кіш, О. Л. Канюк // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 126-128. – Бібліогр.: с.127 (9 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті проаналізовано психологічний підхід як один із визначальних у формуванні культури іншомовного професійного спілкування майбутніх інженерів. Розкрито систему психологічних чинників (зовнішніх та внутрішніх), врахування яких забезпечує ефективність такого формування культури іншомовного професійного спілкування майбутніх фахівців. Виокремлено психологічні аспекти у процесі вивчення іноземної мови студентами інженерного фаху. Ключові слова: іншомовне професійне спілкування, культура іншомовного професійного спілкування, психологічний підхід, психологічні чинники, майбутні інженери.
The psychological approach to the formation of the culture of foreign-language professional communication involves the identification of psychological aspects in the process of learning a foreign language by students, including future engineers. Since the process of formation of culture of foreign language professional communication is directly related to the cognitive mental processes of an individual, his/her individual abilities to study a foreign language, the level of formation of the future specialist's motivational sphere, hence the need for a more in-depth and detailed study is needed. In addition, in order to determine the conditions of the effectiveness of the creation of culture of foreign language professional communication of future engineers, we considered it necessary to trace the link between the success of the formation of the components of the culture of foreignlanguage professional communication and the system of psychological factors that determine both the study of the foreign language in general and the formation of the components of the culture of foreign language professional communication, in particular. Moreover, the improvement of the teaching methods of foreign languages, taking place today, requires psychological substantiation. Key words: foreign language professional communication, culture of foreignlanguage professional communication, psychological approach, psychological factors, future engineers.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18293
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017
Наукові публікації кафедри іноземних мов



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.