Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18298
Title: Підготовка майбутнього вчителя хімії до компетентнісного підходу в оцінюванні навчальних досягнень учнів
Other Titles: Training of future chemistry teachers to use the competence approach to the evaluation of educational achievements of students
Authors: Криворучко, Аліна Валеріївна
Keywords: оцінювання, навчальні досягнення учнів, майбутній учитель хімії, підхід, методика
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Підготовка майбутнього вчителя хімії до компетентнісного підходу в оцінюванні навчальних досягнень учнів [Текст] / А. В. Криворучко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 141-145. – Бібліогр.: с.144 (6 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті уточнено поняття оцінювання навчальних досягнень учнів. Визначено сутність компетентнісного підходу до оцінювання навчальних досягнень учнів. Розглянуто підхід до вдосконалення методики підготовки майбутнього вчителя хімії до оцінювання, який має на меті підвищити практичну зорієнтованість навчання. Запропоновані види індивідуальних освітніх продуктів студентів. На конкретних прикладах показано методичний супровід, рекомендований для створення індивідуальних освітніх продуктів. Ключові слова: оцінювання, навчальні досягнення учнів, майбутній учитель хімії, підхід, методика.
The problem of training of future Chemistry teachers to the evaluation of educational achievements of students is considered in the article. The methodical support of the future Chemistry teachers training to the evaluation of educational achievements of students in higher education establishments is developed and scientifically grounded didactic approaches, means. The paper considers definitions of competencies The paper analyses the features of the competence approach to assessing outcomes. The article is devoted to the approach to improving the methodology of preparing the future teacher of chemistry for evaluation, which aims to improve the practical orientation of learning. This process will only be eff active provided it is a targeted, specifi cally organized, systematic process that takes into account the requirements put forward today for future chemistry teacher. Key words: future teacher of Chemistry, conditions, approaches, methods, means.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18298
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.