Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18303
Title: Проектні технології на уроках літератури рідного краю: теоретичний аспект
Other Titles: Project technologies at the lessons of literary regional studies: theoretical aspects
Authors: Марфинець, Надія Василівна
Keywords: проектні технології, уроки літератури рідного краю, дидактичні особливості, принципи проектного навчання, види проектів
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Проектні технології на уроках літератури рідного краю: теоретичний аспект [Текст] / Н. В. Марфинець // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 162-164. – Бібліогр.: с.163-164 (8 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті розкрито особливості використання проектних технологій на уроках літератури рідного краю. Висвітлено суть, дидактичні особливості, принципи, функції методу проектів на уроках літературного краєзнавства. Сформульовано основні вимоги, які висуває проектна технологія до вчителя-словесника. Обґрунтовано покрочний шлях для реалізації проектного навчання в навчально-виховному процесі та представлено види проектів на уроках літератури рідного краю. Ключові слова: проектні технології, уроки літератури рідного краю, дидактичні особливості, принципи проектного навчання, види проектів.
The article exposes the peculiarities of the use of project technologies at the lessons of Literary Regional Studies. It has been found out, that the purpose of educational projecting is for a teacher the establish special conditions during the educational process with its result − acquiring by a student of an individual experience in the project activity. The essence, didactic features, principles, functions of the project method at the lessons of Literary Regional Studies have been considered. The aim of the article is to substantiate theoretical and methodical principles of project teaching at the lessons of Literary Regional Studies. The article under consideration demonstrates the possibilities of using the project method for solving of particular literary regional problem. Thus the work on the problem effectively, it is necessary to teach children to think independently, to find and solve problems using knowledge from different fields for this purpose, to predict the results and possible consequences of different solutions of the problem, to establish cause-sequence relationships. The solution of the problem thus acquires the character of the project activity. Key words: project technologies, Lessons of Literary Regional Studies, didactic peculiarities, principles of project activity, types of projects.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18303
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.