Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18310
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМосейчук, Юрій Юрійович-
dc.date.accessioned2018-03-05T07:39:27Z-
dc.date.available2018-03-05T07:39:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationТеоретико-методологічні проекції у дослідженні потенціалу культури здоров’я для успішної реалізації професійної діяльності майбутніми учителями фізичної культури [Текст] / Ю. Ю. Мосейчук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 172-175. – Бібліогр.: с.174 (10 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18310-
dc.description.abstractУ статті зосереджено увагу на необхідності формування у майбутніх учителів фізичної культури високого рівня культури здоров’я під час навчання у вищих навчальних закладах. Проаналізовано зміст двох вихідних наукових дефініцій «культура» та «здоров’я» для розуміння сутності «культури здоров’я». Обґрунтовано потенціал культури здоров’я для успішного становлення учителя фізичної культури як кваліфікованого фахівця. Ключові слова: культура, здоров’я, культура здоров’я, майбутні учителі фізичної культури, професійна підготовка.uk
dc.description.abstractHigher educational institutions have important socio-pedagogical tasks for the formation of a fully developed person who relates consciously to his health and has a high level of health culture. It was established that the problem of health is inseparable from the development of culture. Therefore, the study of the essence and content of culture as a scientific category is considered as a prerequisite for a deep understanding of the culture of health. The scientific definition of «culture» is used in philosophy, sociology, and psychology. In pedagogical literature, culture is regarded as a sphere of the spiritual life of society, which covers the system of education, spiritual creativity, as well as the level of education of people. The personality culture characterizes the degree of assimilation and use of the norms of cultural life in the country and reflects two sections of social reality: 1) structural and functional; 2) axiological. By learning the culture, students are able to learn the future professional reality, as well as themselves and their own being. Addressing to the culture they can identify the motives of their professional activities on the basis of the laws of perfection and beauty. Professional culture is purposeful, conscious process, which involves the independent choice of means of the implementation of professional activities. The professional culture of the future teacher should be extremely high, because he has to educate the future generation of Ukrainians. Key words: health culture, future teachers of physical educaion, professional training.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectздоров’яuk
dc.subjectкультура здоров’яuk
dc.subjectмайбутні учителі фізичної культуриuk
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk
dc.titleТеоретико-методологічні проекції у дослідженні потенціалу культури здоров’я для успішної реалізації професійної діяльності майбутніми учителями фізичної культуриuk
dc.title.alternativeTheoretical and methodological projections in the investigation of the potential of health culture for successful implementation of professional activity by future teachers of physical educationuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.