Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18323
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРозман, Ірина Іллівна-
dc.date.accessioned2018-03-05T08:50:11Z-
dc.date.available2018-03-05T08:50:11Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationРадянська педагогіка: біографічна парадигма другої половини 40-х-80-х рр. ХХ ст. [Текст] / І. І. Розман // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 219-221. – Бібліогр.: с.220-221 (12 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18323-
dc.description.abstractУ статті розглянуто сукупність педагогічних, загальнотеоретичних основ радянської педагогіки, систему понять і уявлень про особливості педагогічної науки другої половини 40-х − 80-тих років ХХ століття. Проаналізовано світогляд педагогів щодо виховання молоді; закцентовоно увагу на необхідності та доцільності вивчення історичного досвіду педагогічної думки як основи інноваційної технології виховання. З’ясовано роль педагогічної думки в адаптації особистості до потреб життєдіяльності у суспільстві. Ключові слова: радянська педагогіка, парадигма, біографістика, педагогічна думка.uk
dc.description.abstractThe article deals with a set of pedagogical, general theoretical foundations of Soviet pedagogy, a system of concepts and notions about the peculiarities of pedagogical science of the second half of the 40's and 80's of the twentieth century. The worldview of pedagogues concerning the education of youth is analyzed, attention is focused on the necessity and expediency of studying the historical experience of pedagogical thought as the basis of innovative technology of education. The role of pedagogical thought in the adaptation of personality to the needs of life in society is revealed. All changes in the present are in one way or another connected with historical changes in society. Biographical paradigm of Soviet pedagogy is a whole galaxy of famous teachers, one of them is Gregory Vashchenko. The new idea in the theory of V.O.Sukhomlynsky, which was widely spoken, was the idea of convergence of the school and the family, as he called it − "the community of the family and the school". Key words: Soviet pedagogy, paradigm, biography, pedagogical thought.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectрадянська педагогікаuk
dc.subjectпарадигмаuk
dc.subjectбіографістикаuk
dc.subjectпедагогічна думкаuk
dc.titleРадянська педагогіка: біографічна парадигма другої половини 40-x − 80-х рр. ХХ ст.uk
dc.title.alternativeSoviet pedagogic: biographic paradigm of the second half of 40-80`s of the XXth centuryuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.