Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18329
Title: Формування іншомовної компетентності в інтелектуально здібних учнів основної школи
Other Titles: The formation of a foreign language competence in intellectually capable pupils of the basic school
Authors: Ткачов, Артем Сергійович
Keywords: іншомовна компетентність, інтелектуально здібні учні, основна школа, підліток, форми й методи навчання
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Формування іншомовної компетентності в інтелектуально здібних учнів основної школи [Текст] / А. С. Ткачов // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 241-244. – Бібліогр.: с.243 (10 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті висвітлено теоретичні та практичні аспекти проблеми формування іншомовної компетентності в інтелектуально здібних учнів основної школи. Проаналізовано різні підходи науковців щодо визначення поняття іншомовної компетентності, виявлено особливості її формування у школярів зазначеної категорії. На основі врахування результатів проведеного аналізу представлено авторське розуміння суті, структури та змісту іншомовної компетентності, презентовано систему формування цієї компетентності у високоздібних учнів підліткового віку. Визначено основні форми та методи навчання, шо використовувались в експериментальній роботі. Ключові слова: іншомовна компетентність, інтелектуально здібні учні, основна школа, підліток, форми й методи навчання.
It was determined in the article that in the conditions of European integration the significance of a problem of the foreign language competence’s formation among schoolchildren is significantly increased. It was proved that this issue becomes of special significance for intellectually capable pupils of the main school. Thus, these students have a significant personal potential, and correctly organized process of mastering them in a foreign language enables to create favorable conditions for more complete disclosure and further formation of this potential, it is the best way to use the pedagogical capabilities of adolescence. The study of the disturbed problem required, first of all, a clear definition of the very concept of “foreign language competence.” During the research, it was found that this concept was introduced into the scientific study by D. Hayesm, who defined it as an experience that gives to an individual the opportunity to successfully engage in targeted communication with other people in a foreign language culture. Key words: foreign language competence, intellectually capable pupils, basic school, teenager, forms and methods of training.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18329
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.