Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20430
Title: Адаптація студентів до навчання у вищому навчальному закладі як психолого-педагогічна проблема
Other Titles: Адаптация студентов к обучению в высшем учебном заведении как психолого-педагогическая проблема
The students’ adaptation to studying at a higher educational institution as a psychological and pedagogical problem
Authors: Зінонос, Наталя Олексіївна
Keywords: адаптація, види адаптації, студенти, адаптації до навчання у вищій школі, адптация, виды адаптации, adaptation, types of adaptation, students, adaptation to high school education
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Зінонос, Н. О. Адаптація студентів до навчання у вищому навчальному закладі як психолого-педагогічна проблема / Н. О. Зінонос // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород, 2018. – Вип. 1 (42). – С. 78-81.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Процес адаптації студентів до навчально-інформаційного середовища ВНЗ – це складний, ба- гаторівневий процес. Успішність навчання студентів напряму залежать від їх адаптації освітньому просторі ВНЗ. Мета статті полягає у визначенні існуючих підходів у сучасній науці до поняття адаптації, зокрема адаптації студентів до навчання у ВНЗ України. Стаття присвячена осмисленню процесу адаптації вченими- педагогами. Проведено контент-аналіз поняття «адаптація» з точки зору філософії, педагогіки, психології та соціології У статті акцентується увага на теоретичних і прикладних аспектах проблеми адаптації, пов’язаних з успішністю навчальної діяльності та формуванням соціально важливих якостей студентів. Широта і акту- альність проблематики визначили зміст і структуру пропонованої статті, що включає теоретичні методи до- слідження феномена адаптації і розкриває характер соціально-психологічної адаптації особистості в умовах навчання у вищому навчальному закладі. Дослідження виконано в традиціях комплексного і системного під- ходів і охоплює широке коло проблем адаптації особистості. Результати дослідження: синтезовано означення адаптації до навчання у вищій школі.
Процесс адаптации студентов к учебно-информационной среды вуза - это сложный, много- уровневый процесс. Цель статьи заключается в определении существующих подходов в современной науке к понятию адаптации, в частности адаптации студентов к обучению в вузах Украины. Статья посвящена осмыс- лению процесса адаптации учеными-педагогами. Проведен контент-анализ понятия «адаптация» с точки зре- ния философии, педагогики, психологии и социологии. В статье акцентируется внимание на теоретических и прикладных аспектах проблемы адаптации, связанных с успешностью учебной деятельности и формиро- ванием социально важных качеств студентов. Широта и актуальность проблематики определяют содержание и структуру предлагаемой статьи, включая теоретические методы исследования феномена адаптации, и рас- крывают характер социально-психологической адаптации личности в условиях обучения в высшем учеб- ном заведении. Исследование выполнено в традициях комплексного и системного подходов и охватывает широкий круг проблем адаптации личности. По результатам исследования было синтезировано определения адаптации к обучению в высшей школе.
The process of adapting students to the educational and informational environment of higher educational institutions is a complex, multilevel process. The success of the training of students directly depends on their adaptation in the socio-cultural and educational space of universities. The purpose of the paper is to determine the existing approaches in modern science to the notion of adaptation, in particular students’ adaptation to study at higher educational institutions of Ukraine. The key idea of the article is expressed in the title and elaborated in the text. The article is devoted to comprehension of the process of adaptation by scientists and teachers. The analysis of scientific courses from different fields of knowledge has shown that adaptation is viewed by scientists from different angles. The article gives a systemic description of the concept of "adaptation" from the point of view of philosophy, pedagogy, psychology and sociology. The paper focuses on the theoretical and applied aspects of adaptation problems related to the success of educational activities and the formation of socially important qualities of students. The breadth and relevance of the problems were determined the content and structure of the proposed article, which includes theoretical methods of studying the phenomenon of adaptation and reveals the nature of the socio-psychological adaptation of the individual in terms of teaching in higher education institution. The research is carried out in the traditions of complex and systematic approaches and covers a wide range of problems of adaptation of the individual. According to the results of the study the definition of adaptation to higher education was synthesized.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20430
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (42) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зінонос Н..pdf240.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.