Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20581
Title: Методи та форми формування загальнокультурної компетентності в інтелектуально здібних учнів 5-9 класів (у процесі вивчення суспільствознавчих предметів)
Other Titles: Методы и формы формирования общекультурной компетентности у интеллектуально способных учеников 5-9 классов (в процессе изучения обществоведческих предметов)
Methods and forms of formation of general cultural competence among intelligently capable children of 5-9 classes (as exemplified by learning social science subjects)
Authors: Ткачов, Артем Сергійович
Keywords: загальнокультурна компетентність, методи, форми, високоздібні учні, основна школа, общекультурное компетентность, методы, формы, способные ученики, основная школа, general cultural competence, methods, forms, capable students, junior secondary school
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Ткачов, А. С. Методи та форми формування загальнокультурної компетентності в інтелектуально здібних учнів 5-9 класів (у процесі вивчення суспільствознавчих предметів) / А. С. Ткачов // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород, 2018. – Вип. 1 (42). – С. 238-241.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті визначено, що актуальність обраної проблеми дослідження зумовлюється необхідніс- тю формування в інтелектуально здібних учнів основної школи загальнокультурної компетентності як однією з ключових компетентностей. Мета статті: висвітлення результатів емпіричного дослідження, спрямованого на формування загальнокультурної компетентності в інтелектуально здібних учнів 5-9 класів у процесі ви- вчення суспільствознавчих предметів. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, порівняння, узагальнення з метою вивчення наукової літератури для визначення суті загальнокультурної компетентності учнів; емпіричні (спостереження, бесіди, педагогічний експеримент для перевірки ефективності обраних методів та форм фор- мування цієї компетентності в інтелектуально здібних учнів 5-9 класів). Результати дослідження: уточнення авторського розуміння суті поняття «загальнокультурна компетентність» та вимог до вивчення школярами суспільствознавчих предметів у 5-9 класах у контексті формування цієї компетентності, виявлення психо- логічних особливостей високоздібних учнів підліткового віку, які необхідно враховувати вчителю під час роботи з ними; визначення та доведення ефективності обраних методів і форм формування в учнів 5-9 класів загальнокультурної компетентності у процесі вивчення ними суспільствознавчих дисциплін.
В статье определено, что актуальность проблемы исследования обусловлена необходимос- тью формирования у интеллектуально способных учащихся основной школы общекультурной компетент- ности как одной из ключевых компетентностей. Цель статьи: освещение результатов эмпирического иссле- дования, направленного на формирование общекультурной компетентности у интеллектуально способных учащихся 5-9 классов в процессе изучения обществоведческих предметов. Методы исследования: теорети- ческие (анализ, сравнение, обобщение с целью изучения научной литературы для определения сути обще- культурной компетентности учащихся эмпирические (наблюдение, беседы, педагогический эксперимент для проверки эффективности выбранных методов и форм формирования этой компетентности в интеллектуально способных учеников 5-9 классов). Результаты исследования: уточнение авторского понимания сущности по- нятия «общекультурная компетентность» и требований к изучению школьниками обществоведческих пред- метов в 5-9 классах в контексте формирования этой компетентности, выявление психологических особеннос- тей высокоспособных учащихся подросткового возраста, которые необходимо учитывать учителю при работе с ними, определение и подтверждение эффективности выбранных методов и форм формирования у учащихся 5-9 классов общекультурной компетентности в процессе изучения ими обществоведческих дисциплин.
The article deals with the problem of general cultural competence formation among intellectually capable students of 5-9 classes while studying social science subjects. The topicality of the research is determined by the necessity to form this competence as one of the key competences among gifted pupils. The purpose of this article is to reveal the results of the empirical study aimed to form a general cultural competence among intellectually gifted pupils of classes 5-9 in the process of studying social science subjects. Research methods used: theoretical (analysis, comparison, generalization with the aim to study scientific literature to define the essence of general cultural competence of pupils; empirical (observation, conversation, pedagogical experiment to check the effectiveness of the chosen methods and forms of this competency formation among intellectually gifted pupils of 5-9 classes in the process of studying social sciences). The results of the conducted research: the author’s understanding of the essence of the “general cultural competence” concept, the requirements for studying social science subjects in grades 5-9 in the context of this competence formation; revealing psychological features of teenage talented pupils, which should be taken into account by the teacher while working with them. The efficiency of the chosen methods and forms of general cultural competence formation have been described and proved while studying social science subjects and the presentation of the author's pedagogical experience in solving the problem concerned. It has been proved that the use of the above mentioned methods and forms of education really ensures the increase of general cultural competence level among intellectually gifted pupils of 5-9 grades.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20581
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (42) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ткачев А..pdf294.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.