Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20591
Title: Мультимедійна складова у педагогічній технології гра-тренінг
Other Titles: Мультимедийная составляющая в педагогической технологии игра- тренинг
Multimedia component in the educational technology game-training
Authors: Черноус, Оксана Володимирівна
Keywords: мультимедійні технології, педагогічні технології, профільне навчання, мультимедийные технологии, педагогические технологии, профильное обучение, multimedia technology, educational technology, and specialized training
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Черноус, О. В. Мультимедійна складова у педагогічній технології гра-тренінг / О. В. Черноус // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород, 2018. – Вип. 1 (42). – С. 264-267.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Значну роль у підвищенні якості освітнього процесу в умовах профільного навчання старшо- класників відіграють мультимедійні технології. Під мультимедіа розуміють таке дидактичне полісередовище, у якому подається навчальна інформація в естетично оформленому інтерактивному вигляді з інтеграцією зву- кової і візуальної модульностей, що позитивно впливає на ефективний перебіг перцептивно-мнемічних про- цесів і сприяє формуванню та розвиткові компетентностей особистості. Метою статті є висвітлення дидак- тичних особливостей мультимедійної складової в структурі педагогічних технологій профільного навчання та розгляду конкретних практичних прикладів застосування мультимедійних візуалізацій в складі педагогічної технології гра-тренінг. Дослідження здійснюється на основі таких методів, як: розкриття сутності педагогіч- них закономірностей, спрямованих на висунення і формулювання загальних принципів, методологічних під- ходів, способів та дидактичних умов реалізації мультимедійної складової педагогічних технологій профіль- ного навчання, які будуть сприяти виконанню завдань профільного навчання. Основною дидактичною одини- цею мультимедіа-візуалізації навчальної інформації є візуально-звуковий образ, або мультимедіа-ілюстрація. У цьому контексті основне завдання створення візуально-звукового образу полягає у наданні допомоги учню під час процесу сприйняття і мисленого створення у власній свідомості наочного психічного образу явища чи то процесу, які вивчаються, що, своєю чергою, полегшує організацію самостійної роботи старшокласників в ході освітньої діяльності. Наявність мультимедійного забезпечення дає також змогу компенсувати недо- статність лабораторної бази, завдяки можливості моделювання процесів і явищ природи, що є важливим для професійного самовизначення старшокласників в умовах профільного навчання. Для цього потрібний вибір найефективніших елементів комп’ютерних технологій для вирішення конкретних завдань конкретного уроку.
Значительную роль в повышении качества образовательного процесса в условиях профиль- ного обучения старшеклассников играют мультимедийные технологии. Под мультимедиа понимают такое дидактическое полісередовище, в котором подается учебная информация в эстетически оформленном ин- терактивном виде с интеграцией звуковой и визуальной модульностей, что положительно влияет на эффек- тивное протекание перцептивно-мнемических процессов и способствует формированию и развитию ком- петентностей личности. Целью статьи является выявление дидактических особенностей мультимедийной составляющей в структуре педагогических технологий профильного обучения и рассмотрения конкретных практических примеров применения мультимедийных визуализаций в составе педагогической технологии игра-тренинг. Исследование осуществляется на основе таких методов, как: раскрытие сущности педагогиче- ских закономерностей, направленных на выдвижение и формулировка общих принципов, методологических подходов, способов и дидактических условий реализации мультимедийной составляющей педагогических технологий профильного обучения, которые будут способствовать выполнению задач профильного обучения. Основной дидактической единицей мультимедиа-визуализации учебной информации является визуально-зву- ковой образ, или мультимедиа-иллюстрация. В этом контексте основная задача создания визуально-звукового образа заключается в оказании помощи учащемуся во время процесса восприятия и мысленного создания в собственном сознании наглядного психического образа явления или процесса, которые изучаются, что, в свою очередь, облегчает организацию самостоятельной работы старшеклассников в ходе образовательной де- ятельности. Наличие мультимедийного обеспечения позволяет также компенсировать недостаточность лабо- раторной базы, благодаря возможности моделирования процессов и явлений природы, что является важным для профессионального самоопределения старшеклассников в условиях профильного обучения. Для этого необходим выбор наиболее эффективных элементов компьютерных технологий для решения конкретных за- дач конкретного урока.
Multimedia technologies play a significant role in improving the quality of educational process in conditions of profile training of senior pupils. Under the media we understand didactic multi environment, which offers educational information in aesthetically designed interactive form with the integration of sound and visual features that will positively affect the efficient flow of perceptual-mnemonic processes and contributes to the formation and development of competence of the individual. The purpose of this article is to identify the didactic features of the multimedia component in the structure of pedagogical technologies of education and the consideration of specific practical examples of the application of multimedia visualizations in the composition of the educational technology game-training. The study is based on techniques such as: disclosure of the nature of pedagogical patterns to the nomination and the formulation of General principles, methodological approaches, methods and didactic conditions for the implementation of multimedia educational technologies education, which will contribute to the tasks of special education. Main didactic elements multimedia visualization of the educational information is visualsound image, or multimedia illustration. In this context, the main objective of creating a visual and sound image is to assist the student during the process of perception and of mental creation in your own mind a clear mental image of a phenomenon or process that is studied, which in turn facilitates the organization of independent work of pupils during the educational activities. The availability of multimedia software allows also to compensate for the failure of laboratory facilities, due to the possibility of modelling the processes and phenomena of nature, which is important for professional self-determination of senior pupils in the conditions of profile training. This requires a choice of the most effective elements of computer technology for solving specific tasks in a specific lesson. Multimedia visualization effectively enables the implementation of diverse methods, techniques and technician training, which can be used in the classroom for the invariant of subjects and course selection and courses.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20591
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (42) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чорноус О..pdf271.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.