Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20727
Title: Застосування програмно-цільового підходу у процесі управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури
Other Titles: Применение програмно-целевого подхода в процессе управления профессиональной подготовки будущего учителя физической культуры
Application of the program-target approach in the process of management by professional preparation for the future teacher of physical culture
Authors: Маріонда, Іван Іванович
Шароді, Василь Михайлович
Keywords: програмно-цільовий підхід, процес, професійна підготовка, вчитель, фізична культура, кредитно-модульна система, программно-целевой подход, процесс, профессиональная подготовка, учитель, физическая культура, кредитно-модульная система, program-target approach, process, professional training, teacher, physical culture, credit-module system
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Маріонда, І. І. Застосування програмно-цільового підходу у процесі управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури / І. І. Маріонда, В. М. Шароді // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород, 2018. – Вип. 1 (42). – С. 328-331.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті актуалізовано проблему програмно-цільового підходу до управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Розкрито особливості програмно-цільового підходу та обґрунтовано шляхи його реалізації в умовах кредитно-модульної системи навчання. Метою статті є розкриття особливостей програмно-цільового підходу та обґрунтування шляхів його реалізації в процесі управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження: аналіз і узагальнення психолого- педагогічної та навчально-методичної літератури, які дали можливість з’ясувати сучасний стан теорії і практики оптимізації педагогічного процесу, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт та створити модель оптимізації професійної підготовки вчителів фізичної культури. Здійснено спробу довести, що такий підхід є одним з ефективних механізмів підвищення якості освітніх послуг у вищій школі. Наведені програми, що застосовуються для досягнення цілі на різних рівнях їх розробки і здійснення, зокрема, загальноуніверситетському, факультетському (інститутському), кафедральному (груповому) і особистісному, що дало можливість значно оптимізувати професійну підготовку майбутніх вчителів фізичної культури. Визначено ефективність роботи керівника педагогічного колективу (структурного підрозділу) в вищій школі щодо оптимізації відносин, які управляються та оцінюються за наступними критеріями: а) зміст діяльності (обсяг і якість виконаної роботи); б) ступінь згуртованості колективу за певний період роботи; в) авторитет керівника (виборність керівника).
В статье актуализировано проблему программно-целевого подхода к управлению професси- ональной подготовкой будущих учителей физической культуры. Раскрыты особенности программно-целе- вого подхода и обоснованы пути его реализации в условиях кредитно-модульной системы обучения. Целью статьи является раскрытие особенностей программно-целевого подхода и обоснование путей его реализации в процессе управления профессиональной подготовкой будущих учителей физической культуры. Методы ис- следования. Для решения поставленных задач использовались следующие методы исследования: анализ и обобщение психолого-педагогической и учебно-методической литературы, которые позволили выяснить со- временное состояние теории и практики оптимизации педагогического процесса, систематизировать и обобщить информацию об исследуемом объекте и создать модель оптимизации профессиональной подготовки учителей физической культуры. Предпринята попытка доказать, что такой подход является одним из эффек- тивных механизмов повышения качества образовательных услуг в высшей школе. Приведенные програм- мы, применяемые для достижения цели на различных уровнях их разработки и осуществления, в частности, общеуниверситетском, факультетском (институтском), кафедральном (групповом) и личностном, что позво- лило значительно оптимизировать профессиональную подготовку будущих учителей физической культуры. Определена эффективность работы руководителя педагогического коллектива (структурного подразделения) в высшей школе по оптимизации отношений, которые управляются и оцениваются по следующим критериям: а) содержание деятельности (объем и качество выполненной работы); б) степень сплоченности коллектива за определенный период работы; в) авторитет руководителя (выборность руководителя).
The article focuses on the problem of the program-target approach to the management of the professional training of the future teacher of physical culture. The peculiarities of the program-target approach are revealed and the ways of its realization in the conditions of the credit-module system of training are grounded. An attempt has been made to prove that this approach is one of the effective mechanisms for improving the quality of educational services in higher education. The following research methods were used for solving the tasks: analysis and generalization of psychological and pedagogical and educational and methodical literature that gave an opportunity to find out the current state of the theory and practice of optimizing the pedagogical process, to systematize and generalise information about the object under investigation and to create a model of optimization of a professional training of teachers of physical culture. The following programs are used to achieve the goal at different levels of their development and implementation, in particular, general, faculty (institute), department (group) and personal, which made it possible to significantly optimize the professional training of future teachers of physical culture. The effectiveness of the work of the head of the pedagogical team (structural unit) in the high school on the optimization of relations, which are managed and evaluated according to the following criteria, is determined: a) the content of the activity (volume and quality of the work performed); b) degree of unity of the collective for a certain period of work; c) the authority of the head (election leader). Key words: program-target approach, process, professional training, teacher, physical culture, credit-module system.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20727
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (42) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Маріонда І., Шароді В..pdf261.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.