Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2140
Title: Воспитание любви к художественному слову у школьников в процессе изучения стилевых особенностей произведений Ф. Кривина
Other Titles: Instilling the love for the artistic word among schoolchildren in the process of studying the stylistic features of works of F. Krivin
Authors: Книгиницкая, Наталия
Keywords: Ф. Кривин, детская литература, стиль, игра как художественный приём, ирония, пародия, тропы, аллюзия, басня, силлепс, хиазм
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Книгиницкая, Н. Воспитание любви к художественному слову у школьников в процессе изучения стилевых особенностей произведений Ф. Кривина [Текст] / Н. Книгиницкая // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Філологія. Соціальні комунікації / ред. кол. Г.В. Шумицька (голова). – Ужгород: Видавництво УжНУ "Говерла", 2014. – Вип. 2 (32). – С. 119–123. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 122 (11 назв).
Series/Report no.: Філологія. Соціальні комунікації;
Abstract: В статье рассматриваются художественно-стилевые особенности произведений Ф. Кривина с учетом методики изучения творчества писателя в школьной программе. Ключевые слова: Ф. Кривин, детская литература, стиль, игра как художественный приём, иро- ния, пародия, тропы, аллюзия, басня, силлепс, хиазм.
Description: The article deals with artistic and stylistic features works by F. Kryvin considering methods of studying the writer's work in the school program. Key words: F. Krivin, children's literature, the style, the game as an artistic technique, irony, parody, trails, allusion, fable, Synesis, chiasmus.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/2140
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Соціальні комунікації Випуск 2(32) - 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВОСПИТАНИЕ ЛЮБВИ К ХУДОЖЕСТВЕННОМУ СЛОВУ.pdf309.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.