Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/215
Title: Моделювання та оптимізація процесу управління внутрішніми комунікаціями підприємства: методичний підхід
Other Titles: Modeling and optimization of internal communication management process: methodological approach
Authors: Сагер, Л.Ю.
Keywords: внутрішні комунікації, стратегії, матриця, економіко-математична модель, алгоритм, управління
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Моделювання та оптимізація процесу управління внутрішніми комунікаціями підприємства: методичний підхід [Текст] / Л. Ю. Сагер. – С. 218–222. – Бібліогр.: с. 222 (8 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті запропоновано методичний підхід до побудови економетричної моделі, який визначає оптимальне співвідношення результативності реалізації запропонованих заходів та витрат на їхній розвиток у процесі аналізу альтернативних варіантів розвитку. Розроблено блок-схему алгоритму управління внутрішніми комунікаціями підприємства. Ключові слова: внутрішні комунікації, стратегії, матриця, економіко-математична модель, алгоритм, управління.
In the context of the sectoral markets transformation it is important to obtain additional economic and social benefits from the enterprise without attracting significant financial resources by creating an additional competitive advantage for the enterprise. This, in turn, is achieved by optimizing the construction of business processes and establishing the most efficient information flows traffic. The article suggests an econometric model which determines the optimal performance`s ratio of implementation of the proposed measures and the costs of their development in the process of alternative development options analysis. The proposed approach to constructing an optimization model aimed at improving the economic efficiency of internal communications management of an industrial enterprise substantially deepens theoretical and methodological bases by internal communications at enterprises. The company's positioning matrix, developed in accordance with the indicators of a comprehensive assessment of the social-organizational and technical and information components of internal communications, allows to diagnose the state of internal communications in order to choose the best strategies for their development. Visual presentation of the diagnostics results and their high accuracy of the various aspects of the internal communications state give grounds for the formation of an effective internal communications management system at industrial enterprises. The developed block-scheme of management algorithm of the enterprise`s internal communications reflects the transition between the matrix quadrants in the direction of improving the internal communications state. Keywords: internal communication, strategy, matrix, economicmathematical model, algorithm, control.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/215
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 2 (50) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.