Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22133
Назва: Learning space conceptual model for computing games developers
Автори: Білощицький, Андрій Олександрович
Кучанський, Олександр Юрійович
Андрашко, Юрій Васильович
Бєлова, Олена
Ключові слова: Learning Space, Game Development, GameHub
Дата публікації: 2018
Видавництво: IEEE
Бібліографічний опис: Biloshchytskyi A., Kuchansky A., Andrashko Yu., Bielova O. Learning space conceptual model for computing games developers. 2018 IEEE 13th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT). Lviv, 2018. Vol. 1. P. 97–102. 10.1109/STC-CSIT.2018.8526719.
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the construction of learning space conceptual model for preparation of GameHub computer game developers in higher education institutions. The concept consists of three main components: a methodological or pedagogical component, a technological component, an information component. The article describes processes scheme for developing of learning space infrastructure and reflects the interactions between GameHub participants. The article presents an example of such a scheme for magistracy students, bachelor's degree students and free listeners from one of the Ukrainian universities. An approach to the student knowledge diagnosis is described on the basis of writing and testing analysis. Highlighted results in this paper are useful as a guide for step-by-step organization and for supporting the functioning of game educational hubs in higher education institutions. The described concept includes basic tools that are necessary for effective student training organizing on the principles of computer game development. Learning space conceptual model can serve as foundation for the formation of professionals training implementation roadmap in gaming industry. The concept is proposed for implementation by universities and private IT companies interested in Serious Games industry development.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22133
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри cистемного аналізу та теорії оптимізації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
STC-CSIT.2018_текст.pdf593.38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.