Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22397
Title: Українська література як важливий освітній компонент у гімназіях Закарпаття в 20-30-х рр. ХХ ст.
Other Titles: Ukrainian literature as crucial educational element in the Transcarpathian gymnasium in 20-30ies XX
Authors: Маляр, Любов Василівна
Keywords: освіта, гімназії Закарпаття, літературне краєзнавство, українська література, педагоги та культурно-освітні діячі, education, gymnasium Transcarpathian, Ukrainian language and literature, foreign literature, pedagogues and cultural workers
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Маляр, Любов Українська література як важливий освітній компонент у гімназіях Закарпаття в 20-30-х рр. ХХ ст. / Л. Маляр // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства : зб. наук. праць / відп. ред. І. В. Сабадош. – Ужгород, 2018. – Вип. 23. – С. 198–202. – Рез. англ. – Бібліогр.: с.201–202 (15 назв).
Series/Report no.: Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства. Вип. 23.;
Abstract: У даній статті на основі аналізу змісту підручників, які використовувалися у навчальній практиці гімназій Закарпаття в 20-30-их рр. ХХ століття, розглянуто особ- ливості вивчення української літератури. Ознайомлюючись із творчим доробком вида- тних українських художників слова, гімназисти отримували знання про розвиток та становлення української літератури, на конкретних прикладах переконувалися у тема- тичному та жанровому багатстві української літератури. Ідейний зміст запропонованих для вивчення творів сприяв формуванню особистості, укоріненої в національній куль- турній традиції, особистості, яка високо цінує духовну культуру рідного народу і пере- творює закарбовані у творах етико-естетичні цінності в свій індивідуальний духовний досвід. На основі наведених фактів можемо стверджувати, що в період перебування Закарпаття у складі Чехословацької республіки значна увага приділялася вивченню української лі- тератури у навчальних закладах краю, що було важливою умовою культурного і націо- нального піднесення закарпатоукраїнців. Дослідження не претендує на повне і всебічне розв‗язання порушених питань, зокрема наукового розгляду заслуговують питання вивчення літератури в школах національних меншин Закарпаття.
The article drawing upon the analyzes of the content of the text books used in the gymnasiums presents the specifics of study of the Ukrainian literature in Transcarpathia. The gymnasium pupils by introduction to the best pieces of the Ukrainian literature acquired knowledge about development and formation of the Ukrainian literature and saw the topic and genre diversity of it. The idea contented in the literature works promoted formation of the personality which cherished national traditions, highly appreciated spiritual culture of its native people and convert the values of literature into own spiritual values. So far, we can state that at the period the Transcarpathia was incorporated into the Czechoslovak republic great attention in the schools was paid to study of the Ukrainian literature what encouraged cultural and national rise of the Transcarpathian Ukrainians. The thesis hardly can be qualified as complete a nd comprehensive cover of the discussed issues, in particular, study of the Ukrainian literature in the school of national minorities is to be addressed separately.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22397
Appears in Collections:Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства Випуск 23 - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Любов МАЛЯР (Ужгород).pdf475.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.