Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24447
Title: ДУ «Український інститут стратегічних досліджень Міністерства охорони здоров’я України»
Authors: Гасюк, Наталія Володимирівна
Клітинська, Оксана Василівна
Антонішин, Ірина Володимирівна
Мочалов, Юрій Олександрович
Keywords: discussion, analytical thinking, formation, consciousness, student scientific society
Issue Date: 2018
Publisher: ДУ «Український інститут стратегічних досліджень Міністерства охорони здоров’я України»
Citation: Hasyuk N.V. Ways of formation and extending of clinical and analytical thought of students-dentists under the activities of student scientific society / N.V. Hasyuk, O.V. Klitynska, I.V. Antonyshin, Y.O. Mochalov // УКРАЇНА. ЗДОРОВ’Я НАЦІЇ. - 2018. - № 4/1 (53). - C. 112 - 115.
Abstract: In our opinion, the combined use and testing of different methods of holding scheduled meetings of the student scientific community in the form of a discussion, and in particular its kind of round table, enables the formation, deepening of clinical and analytical thinking, and also creates the preconditions for improvement through communication and discussion of the rendered on consideration of material. The above facts contribute to the modernization of the culture of individual cognitive activity, develop creativity, reveal opportunities and encourage active independent work with further extrapolation of the acquired practical skills in future dental practice. It should be noted that at the stage of summarizing the results of the whole discussion, the responsible student of the scientific society has the opportunity to use the methods of organization of evaluation activities, receiving feedback (questionnaire,questionnaire, tables on the criteria for evaluating the discussion and mandatory statements are made on the part of each circle) At the stage of expressing gratitude for participating in the discussion, the leader verbally and nonverbally expresses his gratitude to the participants for their participation in discussing the issues and consider it necessary to focus on the personal qualities of each participant and his role in the team, with the method of raising motivation.
На нашу думку, поєднане використання та апробація різних методик проведення планових засідань студентського наукового товариства у вигляді дискусії, а саме її різновиду круглого стола,дає можливість формування, поглиблення клінічного та аналітичного мислення, а також створює передумови для покращення за рахунок спілкування та обговорення винесеного на розгляд матеріалу. Вищенаведені факти сприяють модернізації культури індивідуальної пізнавальної діяльності, розвивають творчий потенціал, розкривають можливості і спонукають до активної самостійної праці з подальшим екстраполюванням отриманих практичних навичок у майбутню стоматологічну практику. Слід відзначити, що на етапі підведення підсумків всієї дискусії відповідальний за роботу студентського наукового товариства має можливість використовувати методи організації оціночної діяльності, отримання зворотного зв’язку (опитувальник, анкета, таблиці з критеріями оцінювання дискусії і обов’язковим є висловлення пропозицій зі сторони кожного гуртківця). На етапі висловлення подяки за участь у дискусії ведучий вербально і невербально висловлює свою подяку учасникам за участь в обговоренні питань і вважаємо за необхідне з мето підвищення мотивації акцентувати увагу на особистих якостях кожного із учасників та його ролі в команді.
По нашему мнению, сочетанное использование и апробация различных методик проведения плановых заседаний студенческого научного общества в виде дискуссии, а именно ее разновидности круглого стола, дает возможность формирования и углубления клинического и аналитического мышления, а также создает предпосылки для улучшения, за счет общения и обсуждения, вынесенного на рассмотрение материала. Вышеприведенные факты способствуют модернизации культуры индивидуальной познавательной деятельности, развивают творческий потенциал, раскрывают возможности и побуждают к активной самостоятельной работы с последующим экстраполированием полученных практических навыков в будущей стоматологическую практику. Cледует отметить, что на этапе подведения итогов всей дискуссии ответственный за работу студенческого научного общества имеет возможность использовать методы организации оценочной деятельности, получения обратной связи (опросник, анкета, таблицы с критериями оценивания дискуссии и обязательно высказывания предложений по стороны каждого кружковца).На этапе выражения благодарности за участие в дискуссии ведущий вербально и невербально выражает свою благодарность участникам за участие в обсуждении вопросов и считаем необходимым с целью повышения мотивации акцентировать внимание на личных качествах каждого из участников и его роли в команде.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24447
ISSN: 2077-6594
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри хірургічної стоматології та клінічних дисціплин

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018-4-1 Hasiuk.pdfтекст статті684.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.