Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24547
Назва: «Сім сліз» долоричної поетики Лесі Українки
Інші назви: "The seven tears" of doloriste poetics of Lesia Ukrainka
Автори: Кочерга, Світлана
Ключові слова: бароко, неоромантизм, долоризм, голосіння, поетика, міфологія, оксиморон, першостихія, лакримоза
Дата публікації: 2016
Видавництво: ДВНЗ "УжНУ"
Бібліографічний опис: “Сім сліз” долоричної поетики Лесі Українки. [Текст] / С. Кочерга // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія / голов. ред. Г.В. Шумицька. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (36). – С. 156–160. – Бібліогр.: с. 159 (12 назв). – Рез. рос., англ. мовами.
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто основні аспекти долоричної поетики, її витоки та причини популярності в українській літературі. З’ясовано, що Леся Українка є одним з найяскравіших представників долоричної естетики доби раннього модернізму. Виявлено цілий пласт жанрових різновидів поетичної лакримози у спадщині письменниці. Доведено спорідненість природи сліз у її творчості з першостихією води у тлумаченні Г. Башляра. Основна увага приділена структурному спектру образу сліз у художньому світі Лесі Українки-поетеси. Запропоновано взяти за основу сім відтінків плачу, репрезентованого в її творчості. Класифікація образу «сліз» складена за художньо-семантичними ознаками (естетичні, меланхолійні, катарсисні, перцептивні, животворні, «вогнисті», онтологічні). У ранній драматургії Лесі Українки («Вавілонський полон», «На руїнах») семіотика сліз суголосна поезії. В останніх творах авторки («Адвокат Мартіан», «Камінний господар») панівною стає тенденція маргіналізації образу плачу.
The article deals with the main aspects of doloriste (sufferers) poetics, its origins and causes of popularity in Ukrainian literature. It was found that Lesia Ukrainka is one of the brightest representatives of doloriste aesthetics of Early Modernism. It was revealed a large number of poetic genre varieties of Lakrimosa in writer’s heritage. It was proved the affinity of the kind of tears in her work with initial element of water in the H. Bashliar’s interpretation. The main focus is on structural range of image of tears in the art world of Lesia Ukrainka-poetess. It is offered to take as a basis seven shades to crying represented in her work. The classification of "tears" is composed due to artistic and semantic features (aesthetic, melancholic, catharsis, perceptual, life-giving, "fiery", ontological). The semiotics of tears in early drama of Lesya Ukrainka is unison to the poetry ("Babylonian captivity", "On the Ruins"). The latest works of the author ("Advocate Martian", "Stone Muster") confirm the dominant trend of marginalization of crying. Key words: Baroque, neoromantic, doloriste, weeping, poetics, mythology, oxymoron, initial element, Lakrimosa.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24547
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 2(36) - 2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
«СІМ СЛІЗ» ДОЛОРИЧНОЇ ПОЕТИКИ ЛЕСІ УКРАЇНКИ.pdf335.61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.