Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24869
Назва: Розвиток дослідницьких здібностей у дітей старшого дошкільного віку
Інші назви: DEVELOPMENT OF RESEARCH ABILITIES IN CHILDREN OF SENIOR PRESCHOOL AGE
Автори: Іщенко, Людмила Валентинівна
Мельникова, Ольга Миколаївна
Ishchenko, Liudmyla
Melnikova, Olha
Ключові слова: дослідницькі здібності дітей старшого дошкільного віку, дослідницька діяльність, пошукова діяльність, допитливість, пошукова активність, research abilities of children of preschool age, research activities, search activity, curiosity, Fundamentals of development occur in preschool age
Дата публікації: 2019
Видавництво: Вид-во УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Іщенко, Л. В. Розвиток дослідницьких здібностей у дітей старшого дошкільного віку [Текст] / Л. В. Іщенко, О. М. Мельникова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 2 (45). – С. 75–79
Серія/номер: Педагогіка;
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена актуальні проблемі розвитку дослідницьких здібностей дітей старшого до- шкільного віку, оскільки наявність їх у дітей дозволяє їм активно діяти, швидко орієнтуватися в ситуації, творчо підходити до вирішення проблем. Основи їх розвитку закладаються в дошкільному віці. Мета статті полягає у розкритті методики розвитку дослідницьких здібностей старших дошкільників у розвивальному середовищі закладу дошкільної освіти. Схарактеризовано рівні, показники та розкрито технологію розвитку дослідницьких здібностей старших дошкільників. Головна роль відводиться методам (створення проблемної ситуації, гра, завдання, вправи, складання казкового сюжету на основі алгоритму аналізу творчого завдання) та забезпеченню умов для розвитку дослідницьких умінь і навичок, які необхідні для здійснення дослідницької діяльності: бачити проблему, висувати гіпотези, давати визначення, класифікувати, спостерігати, експериментувати, структурувати. Результати дослідження засвідчили, що в експериментальній групі виявилася яскраво виражена динаміка розвитку дослідницьких здібностей дітей старшого дошкільного віку ніж у дітей контрольної групи, що підтверджує ефективність розробленої і апробованої методики.
The article is devoted to the actual problem of the development of research abilities of children of senior preschool age, since their presence in children allows them to actively act, quickly navigate the situation, and creatively approach the solution of problems. Researches demonstrate that in children of senior preschool age there is a growing desire to reason, compare, argue, solve puzzles, pick words in rhyme, experiment, etc. The foundations of their development takes place in the preschool years. The purpose of the article is to reveal the development methodology of research abilities of children 5-6 years old in the developing environment of a pre-school institution. The characteristics of the levels and indicators of the development of children's research abilities are given. The method of development of the studied qualities of preschool children is revealed. The main role is given to methods (creating a problem situation, playing, tasks, exercises, drawing up a fairy-tale plot based on an algorithm for analyzing a creative task) and providing conditions for the development of research skills that are necessary for carrying out research activities: see the problem, put forward hypotheses, give definitions, classify, observe, experiment, structure. The results of the study showed that in the experimental group there was a pronounced dynamics of development of research abilities of children of older preschool age than in children of the control group, which confirms the effectiveness of the developed and tested methodology. Further research will be related to the definition of the most effective criteria for the development of research abilities and the development of algorithms for drafting a method for the development of these abilities in children of senior preschool age.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24869
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (45) - 2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Іщенко Людмила Валентинівна.pdf353.17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.