Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24894
Title: Особливості формування правової компетентності магістрів з обліку та оподаткування
Other Titles: FEATURES OF FORMING THE LEGAL COMPETENCE IN MASTERS OF ACCOUNTING AND TAXATION
Authors: Пугач, Сергій
Pugach, Sergiy
Keywords: магістри з обліку та оподаткування, педагогічні умови, правова компетентність, masters in accounting and taxation, pedagogical conditions, legal competence
Issue Date: 2019
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Пугач, С. Особливості формування правової компетентності магістрів з обліку та оподаткування [Текст] / С. Пугач // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 2 (45). – С. 144–148
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Значні соціально-економічні зміни у нашій державі, у зв’язку з процесами інтеграції з ЕС, обумовили актуальність проблеми формування правової компетентності у магістрів з обліку та оподаткування, фахова діяльність яких потребує законодавчо обґрунтованих підходів до аналізу та прийняття рішень у соціально-політичній і професійній діяльності, виховання соціальної та професійної мобільності. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні вибору педагогічних умов для формування правової компетентності магістрів з обліку та оподаткування у процесі неперервної освіти. Методи дослідження: аналіз, моделювання, узагальнення, спостереження, опитування. У статті означено та проаналізовано педагогічні умови розвитку правової компетентності бакалаврів з обліку та оподаткування. Запропонована авторська методика та розроблена модель розвитку правової компетентності цих фахівців.
Significant socio-economic changes in our country, in connection with the processes of integration with the EU, caused the urgency of the problem of formation of legal competence of masters in accounting and taxation, whose professional activity requires legislative approaches to the analysis and decision-making in sociopolitical and professional activities, education of social and professional mobility. The purpose of the study is to substantiate the choice of pedagogical conditions for the formation of the legal competence of masters in accounting and taxation in the process of continuing education. Methods of research: analysis (activity of masters in accounting and taxation, as a component of professional training of a specialist); modeling (professional training and activities for the formation of legal competence); generalization (in the process of structuring the contents of the training on the formation of legal competence; the formulation of conclusions); observation (in the work of future masters in the process of formation of legal competence); a survey (conducted in the course of performing professional tasks of varying degrees of complexity, requiring the use of skills to find non-standard solutions, generate original ideas for the provision of economic activity of the enterprise, using available legal information). The article describes and analyzes pedagogical conditions of development of legal competence of bachelors on accounting and taxation. The author's technique is offered and the model of development of legal competence of these specialists is developed. Taking into account the requirements of the personally oriented methodological approach, the process of formation of legal competence for each student-master of accounting and taxation was specified with the help of an individual educational plan.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24894
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (45) - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пугач Сергій.pdf618.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.