Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24902
Назва: Формування професійної компетентності майбутніх фармацевтичних працівників в умовах реалізації міжпредметної інтеграції
Інші назви: Formation of professional competence of future pharmaceutical workers under the conditions of implementation of interdisciplinary itegration
Формирование профессиональной компетентности будущих фармацевтических работников в условиях реализации межпредмтной интеграции
Автори: Хмеляр, Інеса Макарівна
Khmeliar, Inessa
Бурбан, Оксана Іванівна
Burban, Oksana
Ключові слова: професійна компетентність, фармакологія, інтеграція, принципи навчання, professional competence, pharmacology, integration, principles of training, профессиональная компетентность, фармакология, интеграция, принципы обучения
Дата публікації: 2019
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Хмеляр, І. М. Формування професійної компетентності майбутніх фармацевтичних працівників в умовах реалізації міжпредметної інтеграції [Текст] / І. М. Хмеляр, О. І. Бурбан // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 1 (44). – С. 192–197.
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота. Вип. 1(44);
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена проблемі формування професійної компетентності майбутнього фармацевтичного працівника в умовах інтеграційного освітнього середовища, яке спрямовує на комплексне науково-предметне сприйняття фахового знання, орієнтує на подальшу багатовекторну фахову діяльність медичних працівників, пов’язану з реалізацією умінь і навичок, що визначають ефективність діагностувальної, профілактичної, лікувальної й доказової медицини. Розв’язання окресленого питання актуалізує суспільна значущість і складність професії фармацевта, яка вимагає високого рівня професійної підготовки студентів, опанування ними навичками і відповідними методами фармацевтичної діяльності. Дослідження проводилося з використанням теоретичних (аналіз психолого-педагогічної) й емпіричних (спостереження над навчальним процесом і вивчення педагогічного досвіду задля дослідження специфіки викладання курсу блоку спеціальної науково-предметної підготовки фармацевтичних працівників). У статті представлено педагогічний підхід формування професійної компетентності (ПК) майбутнього фармацевтичного працівника на заняттях з фармакології. Обґрунтовано етапи формування ПК. З’ясовано, що застосування інтеграції передбачає створення викладачем спеціального освітнього середовища, що забезпечує досягнення професійної компетентності студентів під час процесу їх навчання. Доведено, що реалізація інтеграційного підходу у професійній освіті сприятиме підготовці кваліфікованого спеціаліста, який вільно володіє своєю професією, здатного ефективно працювати на рівні світових і європейських стандартів, готового до постійного професійного зростання, соціальної та професійної мобільності.
The public importance and complexity of the profession of pharmacist requires a high level of professional training of students, their developed skills and appropriate methods of pharmaceutical activity. The study allows to consider the problem of formation of professional competence of the future pharmaceutical worker under the conditions of educational environment integration, which is directed on the comprehensive scientific and subject perception of professional knowledge, is focused on the further multi-vector professional activity of medical workers, is connected with the implementation of skills that determine the effectiveness of diagnostic, preventive, curative and evidence-based medicine. The solution of the above problem actualizes the social significance and complexity of the profession of a pharmacist, which requires a high level of professional training of students, their skills improvement and appropriate methods of pharmaceutical activity. The research was conducted using theoretical (analysis of psychological and pedagogical scientific sources) and empirical (observation of the educational process and the study of pedagogical experience in order to study the specific teaching of the course unit devoted to special scientific and subject trainings of pharmaceutical workers). The article presents the pedagogical approach to forming the professional competence (PC) of a future pharmaceutical worker at pharmacology lessons. The stages of formation of the PC are substantiated. The analysis of scientific and pedagogical works has shown that the application of integration involves the creation of a special educational environment by a teacher, which ensures the achievement of professional competence of the students during the process of their training. This is supported by the following principles of learning: integrity, compliance, scholarship, student-centered learning, activity approach, innovation, monitoring and diagnosis. The analysis of the conducted questionnaires of the students made it possible to determine the priority positions of the choice of the profession. The greatest influence on the choice of profession had the factors in favor of their own needs. One of the pedagogical conditions for the formation of a pharmacist’s PC is the integration approach to the organization of the educational process. Therefore, teaching of pharmaceutical disciplines takes into account interdisciplinary integration is in accordance with the scheme: basic disciplines (provisioning) - pharmacology - professional activity. Implementation of the integration approach in professional education will contribute to the achievement of the main goal: training a qualified specialist, a professional capable to work effectively taking into account worldwide and European standards, ready for constant professional growth, social and professional mobility.g.
Статья посвящена проблеме формирования профессиональной компетентности будущего фармацевтического работника в условиях интеграционного образовательной среды, способствует комплексному научно-предметному восприятию профессионального знания, ориентирует на дальнейшее многовекторную профессиональную деятельность медицинских работников, связанную с реализацией умений и навыков, определяющих эффективность диагностической, профилактической, лечебной и доказательной медицины. Рассмотрение данного вопроса актуализирует общественная значимость и сложность профессии фармацевта, которая требует високого уровня профессиональной подготовки студентов, овладение ими навыками и соответствующими методами фармацевтической деятельности. Исследование проводилось с использованием теоретических (анализ психолого-педагогической) и эмпирических (наблюдение за учебным процессом и изучение педагогического опыта для исследования специфики преподавания курса блока специальной научно-предметной подготовки фармацевтических работников). В статье представлен педагогический подход формирования профессиональной компетентности (ПК) будущего фармацевтического работника на занятиях по фармокологии. Обоснованы этапы формирования ПК. Определено, что применение интеграции предусматривает создание преподавателем специальной образовательной среды, обеспечивающей достижение профессиональной компетентности студентов в процессе их обучения. Доказано, что реализация интеграционного подхода в профессиональном образовании будет способствовать подготовке квалифицированного специалиста, который свободо владеет своей профессией, может эффективно работать на уровне мировых и европейских стандартов, готового к постоянному профессиональному росту, социальной и профессиональной мобильности.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24902
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (44) - 2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Хмеляр Інеса Макарівна.pdf489.61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.