Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24920
Title: Проблеми гармонізації професійних вимог у стандартах педагогічної діяльності
Other Titles: PROBLEMS OF HARMONISATION OF PROFESSIONAL REQUIREMENTS IN THE STANDARDS OF PEDAGOGICAL ACTIVITY
Authors: Смагін, Ігор Іванович
Smagin, Igor
Keywords: професійний стандарт, освітній стандарт, кваліфікаційний стандарт, професійна компетентність, підвищення кваліфікації, professional standard, educational standard, qualification standard, professional competence, certification training
Issue Date: 2019
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Смагін, І. І. Проблеми гармонізації професійних вимог у стандартах педагогічної діяльності [Текст] / І. І. Смагін // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2019. – Вип. 2 (45). – С. 164–168
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: Суспільна значущість педагогічної діяльності розглядається як вагомий аргумент визнання професій у галузі освіти регульованими. Мета дослідження: обґрунтування необхідності гармонізації про- фесійних вимог у проектах стандартів педагогічної діяльності. Автор аргументує необхідність визначати професії педагогічних працівників регульованими на основі вимог професійних, освітніх та кваліфікаційних стандартів. Автор аналізує професійний стандарт учителя початкової школи, проект освітнього стандарту бакалавра початкової освіти, Концепцію розвитку педагогічної освіти та проект положення про підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, чинне положення про атестацію педагогічних працівників. На основі аналізу зроблено висновок про розбіжності в підходах до розуміння змісту, структу- ри та функціональної спрямованості професійної компетентності педагога. Автор визначає відсутність уста- леного підходу до розуміння центрального поняття сфери стандартизації педагогічної діяльності – поняття професійної компетентності. Вживання та визначення в різних проектах документів поняття професійної компетентності в однині, в множині, в комплексі з іншими життєвими й особистісними компетентностями, відсутність кількісної і якісної визначеності складників структури цього поняття робить складним і прак- тично незручним для використання компетентнісний інструментарій стандартів, що розробляються різними робочими групами. Зроблено висновок про необхідність узгодження кількісного складу, змісту, структури та підходів до розуміння поняття «професійна/-ні компетентність/-ті». Різноманіття підходів, яке наявне в практиці нормотворення, потребує узгодження з метою подальшого застосування вимог стандартів у прак- тиці атестаційного та сертифікаційного процесів і в післядипломній педагогічній освіті під час підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
The article presents the results of the comparative analysis of educational, professional and qualification standards that are being created and discussed in the context of the implementation of the Concept «New Ukrainian School» in order to define the possibilities for harmonization of requirements for pedagogical staff. The purpose of the study is to substantiate the need for harmonization of professional requirements in draft standards of pedagogical activity. The author analyіes the professional standard of the elementary school teacher, the educational standard of the bachelor of elementary education, the Concept of the development of pedagogical education and the principles for the improvement of the qualification of pedagogical and scientific and pedagogical staff. Also the current principles for the certification of pedagogical staff are analysed. The author defines the lack of a steady approach to understanding the central notion of the sphere of standardisation of teaching activity − the concept of professional competence. The use and definition of the concept of professional competence in singular, in plural, in combination with other vital and personal competencies in the various draft documents, the lack of quantitative and qualitative certainty of the components of the structure of this concept makes it difficult and practically inconvenient to use the competence tools of standards developed by different working groups. The conclusion is made on the necessity of harmonizing the quantitative composition, content, structure and approaches to understanding the core concept of norm-setting in the field of education − the notion of «professional competence / -es». The variety of approaches available in the practice of standardization requires harmonization in order to further apply the standards in the practice of attestation and certification processes and in postgraduate pedagogical education during the training of pedagogical staff.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24920
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (45) - 2019



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.