Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24942
Title: Експлікація поняття «соціальна активність студентської молоді»: соціально-педагогічний аспект
Other Titles: Explications of the term «social activity of student youth»: sociopedagogical aspect
Экспликации понятия «социальная активность студенческой молодежи»: социально-педагогический аспект
Authors: Дудко, Наталія В’ячеславівна
Dudko, Nataliia
Keywords: соціальна активність, молодь, студентська молодь, експлікація, соціальна активність студентської молоді, social activity, youth, student youth, explication, social activity of student youth, социальная активность, молодежь, студенческая молодёжь, экспликация, социальная активность студенческой молодежи
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Дудко, Н. В. Експлікація поняття "соціальна активність студентської молоді": соціально-педагогічний аспект [Текст] / Н. В. Дудко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 83-88.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);
Abstract: Актуальність дослідження соціальної активності студентської молоді полягає у наявності невирішених проблем стабілізації і гармонізації розвитку суспільства та її членів. Оскільки студентство концентрує значний біологічний, психофізичний та інтелектуальний потенціал, завдання спрямування соціального розвитку та соціальної активності покладено на нього. Тому на часі соціально-педагогічне дослідження формування соціальної активності студентської молоді, що є першочерговим завданням для позитивного перетворення громадянської життєдіяльності. Метою статті є аналіз підходів до розуміння сутності та змісту поняття «соціальна активність студентської молоді» та виявлення його соціально-педагогічного аспекту. Для досягнення означеної мети було використано наступні методи: аналіз для експлікації визначення понять «соціальна активність», «студентська молодь»; узагальнення для встановлення спільного та відмінного між трактуваннями поняття соціальної активності у різних наукових галузях; синтез для обґрунтування поняття соціальної активності студентської молоді на основі проаналізованих змістових складових. В результаті проведеного дослідження було проаналізовано та визначено поняття соціальної активності і студентської молоді. Аналіз різних підходів (філософський, соціологічний, педагогічний, соціально-педагогічний) до розуміння поняття соціальної активності дозволив виділити спільні ознаки для подальшого формування визначення. Сформовано поняття «соціальна активність студентської молоді», під якою розуміється – особливе динамічне утворення, яке характеризується специфічним набором психофізичних, вікових і інтелектуальних здібностей студента (вікові межі, інтелектуальний потенціал, мобільність, реакційність, висока емоційність, високий рівень мотивації, володіння новими каналами комунікації) та спрямовано на реалізацію позитивного перетворення життєдіяльності.
The relevance of the study of social activity of students is the presence of unsolved problems of stabilization and harmonization of the development of society and its members. Students concentrate the values of biological, psychophysical and intellectual potential. So the task of directing social development and social activity is assigned to them. Therefore, the socio-pedagogical study of the formation of social activity of students, is a priority for a positive transformation of civic activity. The aim of the article is to analyze the approaches to understanding the essence and content of the term of “social activity of student youth” and identifying its social and pedagogical aspect. To achieve this goal, the following methods were used: analysis to explicate the definition of the concepts “social activity”, “student youth”; generalization to establish a common and different between interpretations of the concept of social activity in various scientific fields; synthesis to substantiate the concept of social activity of students on the basis of the analyzed content components. As a result of the study, the term of social activity and student youth were analyzed and defined. Analysis of various approaches (philosophical, sociological, pedagogical, social and pedagogical) to understanding the term of social activity allowed us to identify common features for the further formation of the definition. The term of “social activity of students’ youth” is formed, which is understood as a special dynamic education, which is characterized by a specific set of psychophysical, age and intellectual abilities of a student (age limits, intellectual potential, mobility, reactionary, high emotionality, high level of motivation, possession of new communication channels) and aims to implement a positive transformation of life.
Актуальность исследования социальной активности студенческой молодежи заключается в наличии нерешенных проблем стабилизации и гармонизации развития общества. Поскольку студенчество концентрирует значительный биологический, психофизический и интеллектуальный потенциал, задача направления социального развития и социальной активности возложена на него. Поэтому социальнопедагогическое исследование формирования социальной активности студенческой молодежи является первоочередной задачей для положительного преобразования общественной жизнедеятельности. Целью статьи является анализ подходов к пониманию сущности и содержания понятия «социальная активность студенческой молодежи» и выявления его социально-педагогического аспекта. Для достижения указанной цели были использованы следующие методы: анализ для экспликации определения понятий «социальная активность», «студенческая молодежь»; обобщение для установления общего и отличного между трактовками понятия социальной активности в различных научных областях; синтез для обоснования понятия социальной активности студенческой молодежи на основе проанализированных содержательных составляющих. В результате проведенного исследования были проанализированы и определены понятия социальной активности и студенческой молодежи. Сформировано понятие «социальная активность студенческой молодежи», под которой понимается – особое динамическое образование, которое характеризуется специфическим набором психофизических, возрастных и интеллектуальных способностей студента (возрастные границы, интеллектуальный потенциал, мобильность, реакционность, высокая эмоциональность, высокий уровень мотивации, владение новыми каналами коммуникации) и направлено на реализацию положительного преобразования жизнедеятельности.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24942
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дудко Наталія В’ячеславівна.pdf362.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.