Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24944
Title: Інформатична компетентність бакалаврів освіти: сутність і структура на засадах диференційованого підходу
Other Titles: The it competence of bachelors of education: the essence and structure on the basis of the differentiated approach
Информатическая компетентность бакалавров образования: сущность и структура на основе дифференцированного подхода
Authors: Король, Олена Миколаївна
Korol, Olena
Keywords: інформатична компетентність, диференційований підхід, бакалавр освіти, професійна підготовка, IT competence, differentiated approach, bachelor of education, professional training, информатическая компетентность, дифференцированный подход, бакалавр образования, профессиональная подготовка
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Король, О. М. Інформатична компетентність бакалаврів освіти: сутність і структура на засадах диференційованого підходу [Текст] / О. М. Король // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 133-137.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);
Abstract: Існуючі, з одного боку, загальні напрацювання у галузі інформатичної підготовки, а з іншого, уніфікація в підготовці майбутніх бакалаврів освіти, яка не сприяє формуванню у вчителів здатності розв’язувати специфічні професійні задачі, вирішувати проблеми, які виникають у реальних ситуаціях педагогічної діяльності з використанням усього різноманіття комп’ютерних засобів, електронних і віртуальних ресурсів, інтернет-технологій тощо, обумовлюють актуальність проблеми формування інформатичної компетентності майбутніх бакалаврів освіти. Метою статті є уточнення змісту інформатичної компетентності та теоретичне обґрунтування її структури в умовах диференційованого підходу. Для виконання поставлених завдань використано комплекс взаємопов’язаних методів дослідження системний аналіз психолого-педагогічних, науково-методичних друкованих та електронних джерел, законодавчих і нормативних документів з метою визначення стану розробленості досліджуваної проблеми; термінологічний аналіз для уточнення поняття «інформатична компетентність майбутнього бакалавра освіти»; класифікація, порівняння, систематизація та узагальнення – для з’ясування змісту інформатичної компетентності, уточнення та розкриття його основних компонентів. Описано сутність інформатичної компетентності майбутніх бакалаврів освіти як їхня здатність до реалізації особистого потенціалу знань, умінь, навичок та прагнень, отримання та перетворення набутого спектру інформації відповідно до специфіки обраної спеціалізації для якісного виконання професійних завдань та усвідомленого передбачення наслідків своєї діяльності у майбутньому. Запропоновано до розгляду компоненти інформатичної компетентності, яка формується в умовах диференційованого підходу: мотиваційний, когнітивний, технологічний та особистісний.
The article considers the general issues in the field of IT training of future bachelors of education. The IT competence contributes to the formation of the ability of teachers to perform specific professional tasks, to solve problems that arise in real situations of pedagogical activity using the whole variety of computer tools, electronic and virtual resources, Internet technologies and determine the relevance of the problem of the formation of the IТ competence of future bachelors of education. The purpose of the article is to clarify the essence of the IT competence and the theoretical substantiation of its structure in a differentiated approach. The objectives of the study are the analysis of the state of research of the formation of the IТ competence of future bachelors of education of various specializations in philosophical, psychological and pedagogical as well as scientific and methodical literature in practice and in the current normative documents; defining the essence and justification of the structure of the IT competence of future bachelors of education. To accomplish the tasks, a set of interrelated research methods has been used, namely: systematic analysis of psychological and pedagogical, scientific-methodical printed and electronic sources, legislative and normative documents; terminological analysis; classification, comparison, systematization and generalization, clarification and disclosure of its main components. The article describes the essence of the IT competence of future bachelors of education as their ability to realize the personal potential of knowledge, skills and aspirations, obtaining and transforming the acquired range of information in accordance with the peculiarities of the relevant specialization for the high quality performance of professional tasks and conscious prediction of the consequences of the activities in future. The components of IT which is formed on the basis of the differentiated approach are presented: motivational, cognitive, technological and personal.
Целью статьи является уточнение содержания информатической компетентности и теоретическое обоснование ее структуры в условиях дифференцированного подхода. Использован комплекс методов исследования: системный анализ психолого-педагогических, научно-методических печатных и электронных источников, законодательных и нормативных документов с целью определения состояния разработанности исследуемой проблемы; терминологический анализ для уточнения понятия «информатическая компетентность будущего бакалавра образования»; классификация, сравнение, систематизация и обобщение – для выяснения содержания информатической компетентности, уточнения и раскрытия его основных компонентов. Описано сущность информатической компетентности будущих бакалавров образования как их способность к реализации личностного потенциала знаний, умений, навыков и стремлений, получения и преобразования приобретенного спектра информации в соответствии со спецификой выбранной специализации для качественного выполнения профессиональных задач и осознанного предвидения последствий своей деятельности в будущем. Введено к рассмотрению компоненты информатической компетентности, которая формируется в условиях дифференцированного подхода: мотивационный, когнитивный, технологический и личностный.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24944
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Король Олена Миколаївна.pdf332.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.