Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24951
Назва: Методична система формування культури безпеки професійної діяльності в майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю
Інші назви: Methodical system of professional activity safety culture formation for future qualified workers of construction profile
Методическая система формирования культуры безопасности профессиональной деятельности у будущих квалифицированных рабочих строительного профиля
Автори: Кулалаєва, Наталя Валеріївна
Kulalaieva, Nataliia
Ключові слова: культура безпеки професійної діяльності, методична система, майбутні кваліфіковані робітники будівельного профілю, professional activity safety culture, methodical system, future qualified construction workers, культура безопасности профессиональной деятельности, методическая система, будущие квалифицированные рабочие строительного профиля
Дата публікації: 2018
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Кулалаєва, Н. В. Методична система формування культури безпеки професійної діяльності в майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю [Текст] / Н. В. Кулалаєва // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 138-141.
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);
Короткий огляд (реферат): Професійна освіта майбутніх будівельників вимагає термінового вдосконалення з питань забезпечення їхньої особистої та корпоративної безпеки, створення безпечного виробничого середовища. Розв’язанню цих завдань сприяє формування у них культури безпеки професійної діяльності. Метою статті є теоретичне обґрунтування та розроблення методичної системи формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю в закладах професійної (професійнотехнічної) освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної і навчально-методичної літератури, нормативно-правових документів; інтерпретація виокремленого матеріалу та моделювання; синтез, порівняння, класифікація; систематизація й узагальнення. Запропонована авторкою методична система формування культури безпеки професійної діяльності у майбутніх кваліфікованих робітників будівельного профілю містить: структурні складові (ціль, зміст, засоби, педагогічної комунікації, викладачів, учнів, діагностику та контроль, наступну методичну систему); функціональні компоненти (проектувальний, пізнавальний, процесуальний, гностичний, рефлексивний, контрольно-оцінний та прогностичний).
Vocational education for future builders requires urgent improvement in ensuring their personal and corporate security, creating safe working environment. The solution of these problems is promoted via forming their professional safety culture. Therefore, the issues of systematization of the theory and practice of the educational process towards the formation of a safety culture of professional activity among future builders in VET schools are of particular importance. The purpose of the article is theoretical substantiation and development of a methodological system on forming professional activity safety culture for future qualified construction workers in VET schools. Research methods: theoretical analysis of psychological, pedagogical and educational and methodical literature, regulatory documents; the selected material interpretation and modelling; synthesis, comparison, classification; systematization and generalization. The methodological system proposed by the author includes: structural components (purpose, content, means of pedagogical communication, teachers, students, diagnostics and control, the following methodical system); functional components (design, cognitive, procedural, gnostic, reflexive, control-evaluating and prognostic). The peculiarities of its construction are: purposefulness; its components interdependence, as well as the links between them and the environment; components independence; universality; integrity; emergence; structurality – the system’s functioning is determined mostly not by characteristics of its individual components but by their interaction and its structure properties. We attributed system features characteristic. They are learning process planning in accordance with the latest scientific developments in the field of builders’ professional activities safety culture; theoretical and industrial training interdependence and interpenetration; students’ activity and independence while training; various pedagogical technologies and forms use for organizing student learning; implementation ICT future builders’ training.
Профессиональное образование будущих строителей требует срочного совершенствования в вопросах обеспечения их личной и корпоративной безопасности, создания безопасной производственной среды. Решению этих проблем способствует сформированная у них культура безопасности профессиональной деятельности. Целью статьи является теоретическое обоснование и разработка методической системы формирования культуры безопасности профессиональной деятельности у будущих квалифицированных рабочих строительного профиля в заведениях профессионального (профессионально-технического) образования. Методы исследования: теоретический анализ психолого-педагогической и учебно-методической литературы, нормативно-правовых документов; интерпретация выделенного материала и моделирование; синтез, сравнение, классификация; систематизация и обобщение. Предложенная автором методическая система формирования культуры безопасности профессиональной деятельности у будущих квалифицированных рабочих строительного профиля содержит: структурные составляющие (цель, содержание, средства педагогической коммуникации, педагогов, учащихся, диагностику и контроль, следующую методическую систему); функциональные компоненты (проектировочный, познавательный, процессуальный, гностический, рефлексивный, контрольно-оценивающий и прогностический).
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/24951
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кулалаєва Наталя Валеріївна.pdf344.74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.