Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25007
Title: Сутнісна характеристика категорії «ціннісно-смислові орієнтації майбутніх вихователів»
Other Titles: Essential feature of category «value-semantic orientations of future educators»
Сущностная характеристика категории «ценностно-смысловые ориентации будущих воспитателей»
Authors: Бадер, Світлана Олександрівна
Bader, Svitlana
Keywords: ціннісно-смислова сфера особистості, аксіосфера, ціннісно-смислові орієнтації, ціннісна свідомість, ціннісне ставлення, ціннісна поведінка, ціннісна установка, майбутні вихователі, value-semantic sphere of personality, axiosphere, value-semantic orientations, value consciousness, value attitude, value behaviour, value setting, future educators, ценностно-смысловая сфера личности, аксиосфера, ценностно-смысловые ориентации, ценностное сознание, ценностное отношение, ценностное поведение, ценностная установка, будущие воспитатели
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Бадер, С. О. Сутність характеристика категорії "ціннісно-смислові орієнтації майбутніх вихователів" [Текст] / С. О. Бадер // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 25-29.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);
Abstract: Актуальність проблеми зумовлена соціально-політичними трансформаціями, що відбуваються у сучасному українському суспільстві, зміщенням ціннісних векторів у бік матеріальних, що негативно позначається на рівні сформованості духовної культури нації. Особливо гостро проблема постає, коли мова йдеться про майбутніх вихователів, які у подальшому транслюють власну систему цінностей на дітей. Виходячи з цього, метою розвідки є визначення сутності категорії «ціннісно-смислові орієнтації майбутніх вихователів», її місця серед основних понять педагогічної аксіології. Провідними методами розвідки стали теоретичні, зокрема: аналіз довідкової, наукової літератури, синтез, класифікація, узагальнення. Доведено, що ціннісносмислові орієнтації є завжди усвідомленими, інтеріоризованими цінностями; формуються у процесі діяльності та мають для особистості смисловий контекст. Визначено, що ціннісно-смислові орієнтації майбутніх вихователів – це психологічне новоутворення особистості, стійка спрямованість на ті чи інші професійні цілі, що мають для студента смислове значення та на певні засоби досягнення таких цілей. Доведено, що ціннісносмислові орієнтації можуть бути сформовані у процесі соціалізації в умовах закладу вищої освіти за умови створення спеціальної педагогічної системи.
The urgency of the problem is due to the socio-political transformations that occur in modern Ukrainian society, the displacement of value vectors in the direction of the material, which has negatively affects to the level of formation of the spiritual culture of the nation. This problem is especially acute when it comes to future educators, who later transmit their own value system to children. Based on this, the purpose of the article is to determine the essence of the category «value-semantic orientations of future educators», its place among the basic concepts of pedagogical axiology. Among the main research methods are theoretical, namely: analysis of reference, scientific literature, synthesis, classification, generalization. It is proved, that value-semantic orientations are always conscious, internalized values; are formed in the process of activity and have a semantic context for a person. It was determined that the value-semantic orientations of future educators are psychological growth of personality, a persistent focus on those or other professional goals that have a semantic meaning for a student and on certain means of achieving such goals. It is proved that value-semantic orientations can be formed in the process of socialization in the conditions of a higher education institution subject to the creation of a special pedagogical system. The problem of forming the value-semantic orientations of future educators is not limited to the definition of the leading categories, therefore, the prospects for further research are seen in the development of a special system that will effectively form the identified orientations and educational process of institutions of higher education.
Актуальность проблемы обусловлена социально-политическими трансформациями, которые происходят в современном украинском обществе, смещением ценностных векторов в сторону материальных, что негативно сказывается на уровне сформированности духовной культуры нации. Особенно остро данная проблема встает, когда речь идет про будущих воспитателей, которые в дальнейшем транслируют собственную систему ценностей на детей. Исходя из этого, целью статьи является определение сущности категории «ценностно-смысловые ориентации будущих воспитателей», ее места среди основных понятий педагогической аксиологии. Доказано, что ценностно-смысловые ориентации являются всегда осознанными, интериоризированными ценностями; формируются в процессе деятельности и имеют для личности смысловой контекст. Определено, что ценностно-смысловые ориентации будущих воспитателей ‒ это психологических новообразования личности, стойкая направленность на те или др. профессиональные цели, которые имеют для студента смысловое значение и на определенные средства достижения таких целей. Доказано, что ценностносмысловые ориентации могут быть сформированы в процессе социализации в условиях учреждения высшего образования при условии создания специальной педагогической системы.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25007
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бадер Світлана Олександрівна.pdf352.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.