Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25021
Title: Проблема становлення професійної підготовки викладачів іноземних мов в Україні наприкінці XX на початку XXI століття (1991 ‒ 2004)
Other Titles: Problem of the development of professional training of foreign languages teachers in Ukraine at the end of XX at the beginning of XXI century (1991 - 2004)
Проблема становления профессиональной подготовки преподавателей иностранных языков в Украине в конце XX начале XXI века (1991 ‒ 2004)
Authors: Кокнова, Тетяна Анатоліївна
Koknova, Tetiana
Keywords: професійна підготовка, викладачі іноземних мов, система вищої освіти, нормативні документи, системна підготовка, professional training, teachers of foreign languages, system of higher education, normative documents, system training, профессиональная подготовка, преподаватели иностранных языков, система высшего образования, нормативные документы, системная подготовка
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Кокнова, Т. А. Проблема становлення професійної підготовки викладачів іноземних мов в Україні наприкінці ХХ на початку ХХІ століття (1991-2004) [Текст] / Т. А. Кокнова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2018. – Вип. 2 (43). – С. 122-125.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота. Вип. 2(43);
Abstract: Сучасний етап розвитку України свідчить про підвищення потреби з боку суспільства до оволодіння іноземними мовами у зв’язку з стрімким поступом евроїнтеграційних процесів. Якісне вивчення іноземних мов набуває виняткової актуальності, що в свою чергу стимулює вдосконалення процесу і підвищення якості професійної підготовки викладачів іноземних мов. Метою дослідження є аналіз стану розробленості проблеми становлення професійної підготовки викладачів іноземних мов в Україні у період, який розпочався від проголошення незалежності, і до 2004 року. Методи, використані у дослідженні, відносяться до теоретичних і охоплюють аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, індукцію та дедукцію, абстрагування й конкретизацію, що допомагають теоретично опрацювати наукові факти з проблеми дослідження. Крім того, використано історико-генетичний метод, щоб відстежити передумови виокремлення певних тенденцій, закономірностей, а потім створити науково обґрунтовану основу для інтерпретації історичних реалій, що безпосередньо вплинули на особливості становлення професійної підготовки викладачів іноземних мов в Україні у означений вище період. В результаті дослідження було проаналізовано нормативні документи, що з’явилися в означений період та визначено їхній вплив на становлення професійної підготовки викладачів іноземних мов; окреслено коло проблем, що виникали, та шляхи їх подолання; виокремлено головні тенденції у процесі становлення професійної підготовки викладачів іноземних мов в Україні, а також визначено перспективи подальшого дослідження.
The current stage of Ukraine’s development demonstrates a considerable boost of demand in Ukrainian society to learn foreign languages in connection with the rapid progress of Eurointegration processes. Effective study of foreign languages acquires exceptional relevance, which in turn stimulates improvement of the process and improvement of the quality of the professional training of foreign language teachers. The purpose of the study is to analyze the state of the development of the problem of professional training of foreign language teachers in Ukraine in the period which began with the declaration of independence, and until 2004. The methods used in the study are theoretical ones and include analysis and synthesis, comparison, generalization, induction and deduction, abstraction and concretization, which help to theoretically elaborate scientific facts on the problem under research. In addition, the historical and genetic method was used to trace the preconditions to identify certain tendencies and regularities, and then to create a scientifically substantiated base for the interpretation of historical realities which had directly influenced the peculiarities of the development of the professional training of foreign languages teachers in Ukraine during the abovementioned period. As a result of the study, the normative documents which appeared during the specified period were analyzed and their influence on the development of the professional training of foreign language teachers was determined; the range of problems which arose, and the ways to overcome them were outlined; the main tendencies in the process of development of professional training of foreign language teachers in Ukraine were also introduced, as well as the prospects for further researches were determined.
Современный этап развития Украины свидетельствует о повышении потребности со стороны общества овладения иностранными языками в связи со стремительным прогрессом процессов евроинтеграции. Качественное изучение иностранных языков приобретает исключительную актуальность, что в свою очередь стимулирует совершенствование процесса и повышение качества профессиональной подготовки преподавателей иностранных языков. Целью исследования является анализ состояния изученности проблемы становления профессиональной подготовки преподавателей иностранных языков в Украине в период, который начался с момента провозглашения независимости, и до 2004 года. Методы, использованные в исследовании, относятся к теоретическим, и охватывают анализ и синтез, сравнение, обобщение, индукцию и дедукцию, абстрагирование и конкретизацию, которые помогают теоретически проработать научные факты по проблеме исследования. Кроме того, использованы историко-генетический метод, чтобы отследить предпосылки появления определенных тенденций, закономерностей, а затем создать научно обоснованную базу для интерпретации исторических реалий, которые непосредственно повлияли на особенности становления профессиональной подготовки преподавателей иностранных языков в Украине в указанный выше период. В результате исследования были проанализированы нормативные документы, появившиеся в этот период и определено их влияние на становление профессиональной подготовки преподавателей иностранных языков; очерчен круг проблем, которые возникали, и пути их преодоления; выделены основные тенденции в процессе становления профессиональной подготовки преподавателей иностранных языков в Украине, а также определены перспективы дальнейшего исследования.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25021
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (43) - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кокнова Тетяна Анатоліївна.pdf312.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.