Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25146
Title: Актуалізація комунікативної стратегії інформування в текстах документів інформованої згоди на стоматологічне втручання
Other Titles: Implementation of informative communication strategy in texts of documents on informed consent for dental treatment
Authors: Костенко, В.Г.
Сологор, І.М.
Keywords: дискурс стоматології, інформована згода, комунікативні стратегії і тактики, стратегія інформування, стратегія інформування, професійна комунікація, дискурс стоматологии, информированное согласие, информированное согласие, коммуникативные стратегии и тактики, стратегия информирования, профессиональное общение, dentistry discourse, informed consent for dental treatment, communication strategies and tactics, informative strategy, professional communication
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Костенко, В. Г. Актуалізація комунікативної стратегії інформування в текстах документів інформованої згоди на стоматологічне втручання [Текст] / В. Г. Костенко, І. М. Сологор // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2018. – Т. 1№Вип. 7. – С. 92–98.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії. Вип.7. Том 1;
Abstract: Медична документація має важливе соціальне значення, оскільки її основна функція – сприяння правильній організації надання медичної допомоги. Мета запропонованого дослідження – виявити та проаналізувати комунікативно-прагматичні особливості текстів документного жанру «informed consent for treatment» – інформованої згоди пацієнта на виконання стоматологічного втручання в аспекті втілення стратегії інформування їхніми укладачами. Виявлено, що сутність комунікативної стратегії інформування полягає в досягненні когнітивного унісону шляхом інтеграції знань адресанта у модель світу адресата, в актуалізації тих фрагментів знань, які здатні виступити в ролі компонентів ситуації ухвалення рішення, сприяючи формуванню у свідомості адресата психологічної готовності до здійснення певних практичних дій. Втілення комунікативної стратегії інформування відбувається через низку тактик: тактику відображення об’єктивного стану речей, тактику пояснення, тактику обґрунтування з використанням прийомів конкретизації й опису, тактику чіткого структурування інформації.
Медицинская документация имеет огромное социальное значение, ее основная функция – способствование правильной организации оказания медицинской помощи. Цель предлагаемого исследования – выявить и проанализировать коммуникативно-прагматические особенности текстов документов информированного согласия на выполнение стоматологического вмешательства «informed consent for treatment» в аспекте реализации стратегии информирования их составителями. Выявлено, что сущность коммуникативной стратегии информирования заключается в достижении когнитивного унисона путем интеграции знаний адресанта в модель мира адресата, актуализации тех фрагментов знаний, которые способны выступить в качестве компонентов ситуации принятия решения, способствуя формированию в сознании адресата психологической готовности к выполнению определенных практических действий. Актуализация коммуникативной стратегии информирования происходит путем использования ряда тактик: тактики отражения объективного положения вещей, тактики объяснения, тактики обоснования с использованием приемов конкретизации и описания, тактики четкого структурирования информации.
Medical records are considered to be of great social importance, since their main function is to facilitate the proper provision of medical care. The purpose of the study proposed was to identify and analyze the communicative and pragmatic peculiarities of the texts of informed consent for dental treatment in terms of implementing informative strategy by their compilers. It has been found out the nature of the informative communication strategy is to achieve a cognitive unison by integrating the adresant’s knowledge into the model of the recipient’s world and in this way specifying certain fragments of knowledge that can act as components of the decision-making process. Thus, informative communication strategy is aimed at building up recipient’s psychological readiness for making a decision. Informative communication strategy in the texts studied is implemented through a series of tactics including the tactics of the factual objectivity reflection, the explanation tactics, the explanation tactics using the moves of concretization and description, and the tactics of information structuring.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25146
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 7 Том 1 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Костенко В.Г., Сологор І.М..pdf264.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.