Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25421
Title: Особливості маркетингового управління асортиментом
Other Titles: Особенности маркетингового управления ассортиментом
Features of marketing management of assortment
Authors: Глущенко, Ю. Є.
Шумкова, О. В.
Glushchenko, Yulia
Shumkova, Оlena
Keywords: асортимент, асортиментна політика, маркетинг, маркетингове управління, стратегічне управління, ассортимент, ассортиментная политика, маркетинг, маркетинговое управление, стратегическое управление, assortment, assortment policy, marketing, marketing management, strategic management
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Глущенко, Ю. Є. Особливості маркетингового управління асортиментом / Ю. Є. Глущенко, О. В. Шумкова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2019. – Вип. 24, №Ч.1. – С.96-100.
Series/Report no.: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Abstract: У статті досліджується питання особливостей маркетингового управління асортиментом підприємства. Автори розкривають питання аналізу асортименту та номенклатури товарної продукції. Визначено, що асортиментна політика має особливе значення в сучасних умовах розвитку економіки, оскільки сучасні споживачі висувають підви- щені вимоги до якості, асортименту та зовнішнього оформлення товару. Аналіз асортиментної політики підприємства дає можливість визначити майбутні стратегічні рішення щодо розвитку та вдосконалення товарів і можливості розмі- щення їх на ринку. Авторами було проведено аналіз асортименту ТОВ «ІнтерАгроСтандарт» та виділено основні шляхи управління асортиментом. Авторами було запропоновано специфічну систему просування наявних товарів залежно від запланованої стратегії маркетингової діяльності.
В работе исследуется вопрос особенности маркетингового управления ассортиментом предприятия. Авторы раскрывают вопросы анализа ассортимента и номенклатуры товарной продукции. Определено, что ассорти- ментная политика имеет особое значение в современных условиях развития экономики, поскольку современные по- требители предъявляют повышенные требования к качеству, ассортименту и внешнему оформлению товара. Анализ ассортиментной политики предприятия позволяет определить будущие стратегические решения по развитию и совер- шенствованию товаров и возможности размещения их на рынке. Авторами был проведен анализ ассортимента ООО «ИнтерАгроСтандарт» и выделены основные пути управления ассортиментом. Авторами была предложена специфиче- ская система продвижения существующих товаров в зависимости от запланированной стратегии маркетинга.
The authors decided the question of the features of marketing management of assortment at the company. The authors revealed the analysis of assortment and nomenclature of commodity products. It has been determined that assortment policy have special importance in the current conditions of economic development, as modern consumers put forward increased requirements for quality, product assortment and external design of goods. At the present stage, the most important issue is the development of a strategic vision of the growth of the company at the micro, meso- and macro levels. Methodological and theoretical problems of working out with the components of marketing and its effective functioning with using product range and nomenclature of products which is very important for effective activity of the company. The purpose of the article is to analyze and evaluate the management of the assortment and nomenclature of products of InterAgroStandard and to identify the main ways of improving the management of these elements of marketing in order to carry out a more efficient activity of the company and to maximize its profits. Analysis of assortment policy of the company provides an opportunity to determine future strategic decisions for the development and improvement of goods and the possibility of placing them on the market. Using a systematic approach studied assortment of the company and main parts of it. Economic and statistical methods evaluated dynamics of volume and structure of commodity products in 2015-2017. ABC and XYZ methods were used for analyzing the structure of assortment. They helped to adjust assortment policy of the company by dividing products into different groups according to their specific share at all assortment. The authors also proposed a specific system for promoting existing products, depending on the planned marketing strategy.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25421
ISSN: 2413-9971
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 24 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Глущенко Ю. Є., Шумкова О. В..pdf323.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.