Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25429
Title: Новітні види маркетингу в умовах випереджаючого розвитку: еволюція, сутність, умови застосування
Other Titles: Новейшие виды маркетинга в условиях опережающего развития: эволюция, сущность, условия применения
The newest types of marketing in the conditions of future development: evolution, essence, application conditions
Authors: Ілляшенко, С. М.
Рудь, М. П.
Keywords: управління маркетингом, інноваційний розвиток, еволюція маркетингу, новітні види маркетингу, маркетингові інновації, marketing management, innovative development, evolution of marketing, the newest types of marketing, marketing innovations, управление маркетингом, инновационное развитие, эволюция маркетинга, новейшие виды маркетинга, маркетинговые инновации
Issue Date: 2019
Publisher: Гельветика
Citation: Ілляшенко, С. М., Рудь М. П. Новітні види маркетингу в умовах випереджаючого розвитку: еволюція, сутність, умови застосування / С. М. Ілляшенко, М. П. Рудь // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2019. – Вип. 24, №Ч.2. – С. 37–42. – Рез. рос., англ. – Бібліогр. : с. 41 (25 назв).
Abstract: Запропоновано схему еволюції у часовому розрізі видів маркетингу, узагальнено спонукальні при- чини еволюції видів маркетингу. Виконано системний аналіз сутності новітніх видів маркетингу, окреслено умови їх виникнення, проаналізовано сильні і слабкі сторони. Виконано їх систематизацію відповідно до змін, що вони вносять у складники комплексу маркетингу 5Р. Розроблено укрупнену схему вибору промисловим підприємством видів і інструментів маркетингу, які дають змогу забезпечити умови його тривалого виживання і розвитку на ринку за рахунок приведення у відповідність внутрішніх можливостей розвитку зовнішнім. Отримані результати можна використати як методичні рекомендації щодо управління маркетингом на промислових підприємствах для посилення їхніх ринкових позицій.
Предложена схема эволюции во временном разрезе видов маркетинга, обобщены побудительные причины эволюции видов маркетинга. Выполнен системный анализ сущности новейших видов маркетинга, опреде- лены условия их возникновения, проанализированы сильные и слабые стороны. Выполнена их систематизация в со- ответствии с изменениями, что они вносят в составляющие комплекса маркетинга 5Р. Разработана укрупненная схема выбора промышленным предприятием видов и инструментов маркетинга, которые позволят обеспечить условия его длительного выживания и развития на рынке за счет приведения в соответствие внутренних возможностей развития внешним. Полученные результаты можно использовать как методические рекомендации по управлению маркетингом на промышленных предприятиях для усиления их рыночных позиций.
Increased interest in new ways of promotion is caused by the continuous development of the market for goods and services. Some types of marketing stop working in today's conditions they are replaced by new types of marketing. The authors consider the impact of hyper-competition in the market on the effectiveness of traditional types of marketing and the difference with the new ones which arise in their replacement. The authors analyze the evolution of marketing from traditional to online marketing. The article substantiates the necessity of innovative transformations in marketing practice. The authors consider most of the mistakes when introducing into the market goods related to the marketing component or mistakes in marketing activities and give the strengths and weaknesses of marketing types. Approaches to a classification of types of marketing and their essence are considered. Reasons for switching from one type of marketing to another is considered as an integral part of marketing development. They can be considered as increasing the level of competition from producers and more attentive consumer attitude to goods and services. The authors review the changes that introduce the latest types of marketing into the components of the 5P marketing complex. The considered types of marketing allow matching the internal possibilities of enterprise development to external, generated by the market. The article suggests a scientific approach to the phased selection of marketing types and tools that they use. The authors submit the scheme in general terms because for a more detailed study it is necessary to take into account the specific company and its goals. The authors note producers who focus on the needs of customers as those who are trying to offer the market better and better products that will have value characteristics and use demand from potential customers. The article introduces a scientific approach to the relationship between the stages of the choice of types and marketing tools with the methodological and informational support of this choice. The authors take into account the factors that influence the choice of types of marketing and their tools
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25429
ISSN: 2413-9971
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 24 Частина 2 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ілляшенко С. М., Рудь М. П..pdf378.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.