Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25471
Title: Сучасні тренди у маркетинговому середовищі підприємства
Other Titles: Современные тренды в маркетинговой среде предприятия
Modern trends in the marketing environment of the enterprise
Authors: Бєлова, Т. Г.
Войтович, Н. Ю.
Keywords: Інтернет-маркетинг, соціальні мережі, маркетингові тренди, трендові напрями, «теорія поколінь», социальные сети, тренд, маркетинговые тренды, трендовые направления, «теория поколений», Интернет-маркетинг, Internet marketing, social networks, trend, marketing trends, trend directions, “theory of generations”
Issue Date: 2019
Publisher: Гельветика
Citation: Бєлова, Т. Г., Войтович Н. Ю. Сучасні тренди у маркетинговому середовищі підприємства // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород, 2019. – Вип. 23, Ч. 1. – С. 16–19. – Рез. англ. – Бібліогр. : с. 18 (8 назв).
Abstract: Статтю присвячено аналізу сучасних трендів, що наповнюють маркетингове середовище. Наведено тлу- мачення поняття «тренд». Обґрунтовано його значення для перспективного розвитку бізнесу. Визначено чотири най- популярніші групи класифікації тенденцій: для сфери технологічної продукції, за Дж. Біном, за «теорією поколінь» та Інтернет-маркетингу. Проаналізовано основні новітні тренди у різноманітних галузях, які отримують позитивну реакцію від споживачів. Доведено зацікавленість у маркетингових трендах. Представлено конкретні приклади останніх трендових напрямів, які допоможуть компаніям поліпшити свою позицію на ринку. Встановлено, що кожна організація задля свого розвитку повинна аналізувати тренди й слідувати їхнім тенденціям.
Статья посвящена анализу современных трендов, наполняющих маркетинговую среду. Приведены тол- кования понятия «тренд». Обосновано его значение для перспективного развития бизнеса. Определены четыре самые популярные группы классификации тенденций: для сферы технологической продукции, по Дж. Бину, по «теории поколе- ний» и Интернет-маркетингу. Проанализированы основные новейшие тренды в различных отраслях, которые получают положительную реакцию от потребителей. Доказана заинтересованность в маркетинговых трендах. Представлены кон- кретные примеры последних трендовых направлений, которые помогут компаниям улучшить свою позицию на рынке. Установлено, что каждая организация для своего развития должна анализировать тренды и следовать их тенденциям.
The article is devoted to the topic of analysis and research of modern trends, which filled the marketing environment. It undergoes a variety of fluctuations under the influence of general tendencies. Therefore, one of the main functions of the marketing management of any company is the discovery, observation and reaction to the latest trends, is trends in the development of marketing, the market and the surrounding industries in general. The article presents several definitions of the term “trend”. It is explained that there are many interpretations of its contents, because they have manifestation in all fields using different points of view. The importance of the trend for perspective business development is substantiated. The four most popular types of trend classification are considered: for technological products, by J. Binom, for “Theory of Generations” and Internet marketing. It is based on different ways of targeting and appointment. Modern marketing trends are considered, among which are: “Fantasy”, “New minimalism” and “Cosmos”. The main new trends in various industries, which receive a positive reaction from consumers, are analyzed. Proved interest in the marketing trends of both the manufacturer and the consumer. Trends affect, for example, the choice of package colors for products, social networks, communication methods, types of gadgets, musical elements, and more. Consumers actively perceive them, follow them and try to take into account in all spheres of their lives. Companies must pre-examine these possible trend directions. A modern person does not want to spend time on routine business, as it can be spent on self-development, creativity, creativity, learning. This dictates the society new trends for manufacturers. And those firms that follow the life of their consumer, catch such lines and develop new products. This enables them to produce competitive products, attract n
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25471
ISSN: 2413-9971
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 23 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бєлова Т. Г., Войтович Н. Ю..pdf334.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.