Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25506
Title: Логістичні інформаційні складники в контексті маркетингових інтерактивних відносин: транскордонний аспект
Other Titles: Логистические информационные составляющие в контексте маркетинговых интерактивных отношений: трансграничный аспект
Components of the logistics information in the context of interactive marketing relationships: a cross-border aspect
Authors: Гегедош, К. В.
Keywords: інформаційні потоки, управлінські рішення, інформаційна логістика, інтерактивний маркетинг, транскордонне співробітництво, информационные потоки, управленческие решения, информационная логистика, интерактивный маркетинг, трансграничное сотрудничество, management decisions, information logistics, interactive marketing, cross-border cooperation, information flows
Issue Date: 2019
Publisher: Гельветика
Citation: Гегедош, К. В. Логістичні інформаційні складники в контексті маркетингових інтерактивних відносин: транкордонний аспект / К. В. Гегедош // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород, 2019. – Вип. 23, Ч. 1. – С. 56–60. – Рез. англ. – Бібліогр. : с. 60 (21 назва).
Abstract: У роботі досліджено сучасний механізм інформаційної логістики у взаємозв’язку з основами інтерак- тивного маркетингу в контексті транскордонного єврорегіонального співробітництва. Проаналізовано наукові підходи закордонних та вітчизняних учених до понятійного апарату інформаційної логістики, основних положень формування та базових принципів її взаємодії. Наведено авторське бачення категорії «єврорегіональна інформаційно-комунікаційна логістика». У контексті останньої розроблено головні функції взаємодії, серед яких: маркетинг отримання, логістичний ІТ-маркетинг, виробничий ІТ-маркетинг, маркетинговий запит, логістична ІТ-обробка та маркетингова ІТ-логістика. Представлено графічну модель інформаційно-комунікаційної логістики в єврорегіональному співробітництві. Дослі- джено категорії понять інформаційного транскордонного потоку та транскордонних управлінських рішень.
В работе исследуется современный механизм информационной логистики во взаимосвязи с основами интерактивного маркетинга в контексте трансграничного еврорегионального сотрудничества. Для этого были проана- лизированы научные подходы зарубежных и отечественных ученых к понятийному аппарату информационной логи- стики, основным положениям формирования и базовым принципам ее взаимодействия. Приведено авторское видение категории «еврорегиональная информационно-коммуникационная логистика». В контексте последней разработаны глав- ные функции взаимодействия, среди которых: маркетинг-получение, логистический ИТ-маркетинг, производственный ИТ-маркетинг, маркетинговый запрос, логистическая ИТ-обработка и маркетинговая ИТ-логистика. В результате пред- ставлена графическая модель информационно-коммуникационной логистики в єврорегіональном сотрудничестве. Ис- следованы категории понятий информационного трансграничного потока и трансграничных управленческих решений.
In modern scientific literature and practice in particular, the concept of logistics and marketing integrated in a single mechanism for the effective operation of the system management. Comparing this integration with the informational component of the economy, revealed that logistics will perform the functionality in relation to the marketing relationship in the connecting mechanism between the external and internal environment without which it cannot exist marketing information system. The author specifically examines the modern mechanism of information logistics in conjunction with the basics of interactive marketing in the context of cross-border Euroregional cooperation. For this was analyzed the scientific approaches of foreign and domestic scientists: a conceptual framework of information logistics, the main provisions of forming and basic principles of its interaction. Is the author's vision of the category of Euroregional information and communication logistics. In the context of recently developed key collaborative features, including: marketing receiving, logistics ІТ marketing, production ІТ marketing, request marketing, logistics processing ІТ and marketing ІТ logistics. As a result, presented a graphic model of information and communication logistics in proregenwald cooperation. Thus it is proved that the process of interaction between interactive marketing and information logistics in cross-border cooperation, from the analysis that the first – the main objective is to explore the market of cross-border environment with the help of modern interactive methods of diagnosis, which will result in the presentation of information and analytical products to meet the needs of participants-subjects of transboundary cooperation. And the second information – communication logistics – allows you to build interactive communication channels to provide proregenwald education data by processing which will be sent to users with the aim of making effective an effective cross-border management decisions. And also the article examines the category of concepts of information flow cross-border and cross-border management decisions
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25506
ISSN: 2413-9971
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 23 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гегедош К. В..pdf418.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.