Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25542
Назва: Просування продукції підприємств харчової промисловості в онлайн-ритейлі
Інші назви: Продвижение продукции предприятий пищевой промышленности в онлайн-ритейле
Advancement offood industry enterprises’ products in online-retail
Автори: Капінус, Л. В.
Семененко, К. Ю.
Грищенко, Т. І.
Ключові слова: Інтернет-реклама, Інтернет-користувач, харчова промисловість, Інтернет-торгівля, онлайн-ритейл, просування товарів, Интернет-реклама, Интернет-пользователь, пищевая промышленность, Интернет-торговля, онлайн-ритейл, продвижение товаров, internet-user, food industry, Internet-trade, online retail, advancement of commodities, advancement of commodities, internet-advertisement
Дата публікації: 2019
Видавництво: Гельветика
Бібліографічний опис: Капінус, Л. В. Просування продукції підприємств харчової промисловості в онлайн-ритейлі / Л. В. Капінус, К. Ю. Семененко, Т. І. Грищенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород, 2019. – Вип. 23, Ч. 1. – С. 104–108. – Рез. англ. – Бібліогр. : с. 107 (11 назв).
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено тенденції та перспективи розвитку онлайн-ритейлу, а також особливості сучасного формату Інтернет-комунікацій підприємства з новим поколінням цільової аудиторії. Вивчено теоретичні підходи до трактування поняття «онлайн-ритейл» як інноваційного напряму динамічного розвитку сфери торгівлі та сучасної плат- форми для онлайн-просування продукції підприємств харчової промисловості. Вивчено рейтинг продуктових Інтернет- магазинів, які працюють в українському онлайн-сегменті, та тенденції появи фірмових онлайн-магазинів підприємств харчової промисловості. З’ясовано, що основними формами просування товарів на споживчому онлайн-ринку є контек- стна та таргетингова реклама, реклама через лідерів думок та блогерство, спам-розсилка, рекламна інформація через сторінки в соціальних мережах, тізерна реклама та реклама через мобільні додатки. Виявлено найпопулярніші засоби впливу на купівлю продукції Інтернет-користувачами та чинники, які допомагають споживачам прийняти рішення про покупку продукції на споживчому онлайн-ринку.
В статье исследованы тенденции и перспективы развития онлайн-ритейла, а также особенности со- временного формата Интернет-коммуникаций предприятия с новым поколением целевой аудитории. Изучены теорети- ческие подходы к трактовке понятия «онлайн-ритейл» как инновационного направления динамичного развития сферы торговли и современной платформы для онлайн-продвижения продукции предприятий пищевой промышленности. Из- учены рейтинг продуктовых Интернет-магазинов, которые работают в украинском онлайн-сегменте, и тенденции появ- ления фирменных онлайн-магазинов предприятий пищевой промышленности. Установлено, что основными формами продвижения товаров на потребительском онлайн-рынке являются контекстная и таргетинговая реклама, реклама по- средством лидеров мнений и блогерство, спам-рассылка, рекламная информация в социальных сетях, тизерная реклама и реклама с помощью мобильных приложений. Выявлены популярные средства воздействия на покупку продукции Интернет-пользователями и факторы, которые помогают потребителям принять решение о покупке продукции на по- требительском онлайн-рынке.
Digital technologies, e-payments, communications, expansions of target audience, resulted in appearance of online-trade and development of online-market user are described in the article. The tendencies and prospects of online-retail development that are determined by the increase amounts of internet-users, by the increase of accounts in social networks and active use of smart phones for purchases increase. On-line-retail as a modern format and the features of internet-communications’ modern format of the enterprise with the new generation of target audience are investigated in the article. The theoretical approaches to the interpretation of concept "online retail" as innovative direction of dynamic development of tradesphere and modern platform for on-line-advancement of food industry enterprises’ products are studied. Rating of food online-shops that work in the Ukrainian online-segment and tendencies of brandname appearance of enterprises’ online-shops of food industry are given. For today the commodities of food industry occupy insignificant positions in online turnover however, they grow quickly; in fact, suggestions improve and become maximally comfortable for products’ realization.Popularity of food online-markets as compared with the leaders of the Ukrainian market of electronic commercedo not strike, but visiting and amount of orders are grown constantly. It is found out, that the basic forms of commodities’ advancement on consumer online-market context and target advertisement, advertisement through the ideas leaders and bloggers, spam-distribution, advertisement information through pages in social networks, teaser advertisement and advertisement through mobile additions. Every year the new marketing instruments of promoting product appear in the Internet that is why understanding and use of internet-technologies will provide maximally quality experience of customer cooperation with the brands of enterprise and success with politics of commodities’ distribution in online-market. The most popular facilities on the purchase of products by internet-users and factors that help consumers to make decision about the purchase of products on consumer online-market are educed. Theoretical approaches in relation to the choice of online-technologies of advancement what in combination create the effect of synergy and assist the increase of communication politics efficiency of the enterprises in online retail are offered. In theory expediency of forming the research of concept apparatus advancement of products is reasonable in online-retailing taking into account the new phenomena and terms of modern economy. In fact, it gives an opportunity to define actual directions of theory development and practice of food industry enterprises’ communication politics in the Internet.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25542
ISSN: 2413-9971
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 23 Частина 1 - 2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Капінус Л. В., Семененко К. Ю., Грищенко Т. І..pdf308.65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.