Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25543
Название: Формирование позитивного имиджа Украины как туристического государства
Другие названия: Формування позитивного іміджу України як туристичної держави
Formation of positive image of Ukraine as a tourist state
Авторы: Кацемир, Я. В.
Ключевые слова: средства массовой информации, туризм, туристическая отрасль, имидж государства, имиджевая политика, засоби масової інформації, туризм, туристична галузь, імідж держави, іміджева політика, mass media, tourism, tourism industry, image of the state, image policy
Дата публикации: 2019
Издательство: Гельветика
Библиографическое описание: Кацемир, Я. В. Формирование позитивного имиджа Украины как туристического государства / Я. В. Кацемир // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород, 2019. – Вип. 23, Ч. 1. – С. 109–112. – Рез. англ. – Бібліогр. : с. 111 (7 назв).
Краткий осмотр (реферат): В статье рассмотрен вопрос имиджа государства в контексте развития туристической отрасли Украи- ны. Доказано, что имидж государства на международной арене является одним из основных факторов формирования международных отношений страны. Отмечена необходимость усиления информационного потенциала государства, целенаправленного взаимодействия со средствами массовой коммуникации для корректного формирования и подачи информации о стране. Обосновано, что обязательным условием положительного восприятия страны, успешного разви- тия внутренних общественных связей является формирование единой приемлемой для подавляющей части населения, различных слоев и социальных групп ценностной основы народного сознания и формирования национальной идеи страны.
У статті досліджено питання іміджу держави в контексті розвитку туристичної галузі України. Доведено, що імідж держави на міжнародній арені є одним з основних чинників формування міжнародних відносин країни. Зазна- чено про необхідність посилення інформаційного потенціалу держави, цілеспрямованої взаємодії із засобами масової комунікації задля коректного формування та подачі інформації про країну. Обґрунтовано, що обов'язковою умовою позитивного сприйняття країни, успішного розвитку внутрішніх громадських зв'язків є формування єдиної прийнятної для переважної частини населення, різних верств і соціальних груп ціннісної основи народної свідомості та формуван- ня національної ідеї країни.
The article investigates issues of the state image in the context of development of the tourism industry in Ukraine. The author proves that the image of the state in international dimension is one of the main factors of international relations' development. That is also mentioned about the necessity of the strengthening of the state informational potential, collaboration with the mass media with the aim of correctly formation and translation of the information about the country. The author proves that the main basis of a positive perception of the country, successful development of internal public relations is the formation of a unique, common, acceptable for all population, and social groups of the value basis of national consciousness and the formation of national idea in the country. The positive image of the state, its image and brand is formed due to the influence of a large number of factors, including the level of development of the economy, the degree of infrastructure development, transport and information communications, services, recreational resources, the ecological component, as well as the overall investment attractiveness. The lack of representation of Ukraine in the international space, as well as the spread of false and prejudicial notions about it by foreign citizens is a consequence of a number of factors, in particular the weak development of the recreational base. The urgency of the study is due to the need to reform the system of economic relations in Ukraine in order to determine the limits and possibilities of state influence on the development of the tourism industry in the face of the consequences of the global economic crisis. Note that at the same time, it is particularly relevant to the Western concepts of constructing a post-industrial society, the dominant of which is the scheme of services, in particular – tourist. After all, the modern tourist industry in the world economic system has a leading position: it accounts for about 10% of the world's gross domestic product, about 30% of world trade in services, 7% of global investment, 11% of world consumer spending. According to the World Tourism Organization, over the past twenty years, revenues from international tourism grew by an average of 9% per year. For more than 40 countries, the tourism industry is the main source of national budget revenues, and for 70 – one of its three major articles. Ukraine objectively has all the prerequisites for the intensive development of tourism: the peculiarities of the geographical location, which predetermines the rich natural, historical, cultural and tourist-recreational potential. However, until now, the development of this important industry is not enough. The reasons for this situation are the complex political, socio-economic situation in the state, the unsettled mechanisms for stimulating the tourism industry, the lack of an effective strategy for the development of this industry both at the national and regional levels.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/25543
ISSN: 2413-9971
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 23 Частина 1 - 2019

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Кацемир Я. В..pdf307.67 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.