Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26267
Title: ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ НА КОМП’ЮТЕРНУ ГРУ: ЯК ЗАХИСТИТИ ІНТЕРЕСИ РОЗРОБНИКІВ?
Authors: Чепис Олеся Іванівна, Калинчак Дмитро Олександрович
Keywords: Право інтелектуальної власності, Ключові слова: авторське право, патентне право, патентування, торговельна марка, комерційна таємниця, захист прав, ліцензія.
Issue Date: 2019
Publisher: УжНУ
Citation: Чепис О.І., Калинчак Д.О. Права інтелектуальної власності на комп’ютерну гру: як захистити інтереси розробників? Науковий вісник Ужгородського національного університету.Серія ПРАВО. Випуск 57. Том 1.2019. С.92-97.
Abstract: Стаття присвячена проблемі захисту прав інтелектуальної власності на комп’ютерну гру. Галузь відеоігор стрімко розвивається, тому питання захисту прав розробників комп’ютерних ігор стоїть вкрай гостро, адже інтернет-піратство досягло нечуваних масштабів. Саме зважаючи на актуальність обраної проблематики, у статті здійснено аналіз способів і засобів, за допомогою яких можливо забезпечити всебічну правову охорону комп’ютерних ігор. Оскільки комп’ютерна гра є комплексним об’єктом інтелектуальної власності, в якому органічно поєднуються інновації з творчим началом, то для її всебічної охорони доцільно використовувати різні інститути інтелектуальної власності, зокрема такі: авторське право (для відеогри загалом, як для аудіовізуального або літературного твору, вихідного та об’єктного коду програми, сценарію, графічних елементів, персонажів, музики, дизайну вебсайту, імен героїв, шрифтів, відеозаставок тощо); патентне право (для інноваційних елементів ігрового процесу та інновацій- них технічних рішень (спосіб гри, елементи графічного інтерфейсу гри за умови їх патентоздатності, апаратного пристрою (обладнання), за допомогою якого функціонує комп’ютерна гра, тощо), а також інноваційних ґаджетних рішень); комерційну таємницю (списки клієнтів та їхні адреси, вартість розробки, умови договорів, робочі матеріали розробки ігор, інформацію про кількість і характеристики учасників онлайн-ігор тощо); торговельну марку (назву гри, назву компанії-виробника, логотип виробника, впізнаванні фрази – «меми», які асоціюються з компанією або грою, дизайн упаковки як 3D торговельну марку, зовнішній вигляд героїв, імена героїв тощо). У статті розкрито особливості вищенаведених інститутів і проаналізовано переваги та недоліки щодо їх використання для захисту комп’ютерної гри. Особливу увагу також приділено судовій практиці про оспорювання авторства на відеоігри (справи про плагіат), практиці патентування та реєстрації прав на елементи комп’ютерної гри, а також питанню доцільності використання комерційної таємниці для захисту прав на досліджуваний об’єкт.
Description: У сучасному світі інтелектуальна власність посідає особливе місце, адже щороку створюється все більше творів науки, літератури та мистецтва, винаходів, корисних моделей, здійснюється низка наукових відкриттів тощо. Крім того, протягом останнього десятиліття надзвичайно розвинулася комп’ютерна індустрія, зокрема ігрова. І важливо знати, як забезпечити належну правову охорону саме таким результатам творчої діяльності. Тому сьогодні надзвичайно актуальним питанням є проблема охорони комп’ютерної гри загалом та окремих її елементів, таких як назва, імена героїв, ідея, яка втілена у грі, графіка гри, функціональна частина комп’ютерної гри тощо. Метою статті є аналіз способів і засобів, за допомогою яких можливо забезпечити всебічну правову охорону комп’ютерних ігор.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26267
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри цивільного права та процесу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чепис, Калинчак.pdf373.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.