Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26373
Назва: Методичні підходи до розв’язування олімпіадних задач з інформатики
Автори: Горошко, Юрій Васильович
Міца, Олександр Володимирович
Мельник, Валентин Іванович
Ключові слова: олімпіада з інформатики
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Horoshko, Yurii V., Oleksandr V. Mitsa, and Valentyn I. Melnyk. "Методичні підходи до розв’язування олімпіадних задач з інформатики." Information Technologies and Learning Tools 71.3 (2019): 40-52.
Короткий огляд (реферат): У статті наведено особливості олімпіадних задач з інформатики: відволікаюча фабула, розміщення різних важливих складових завдання в різних місцях умови, нестандартні математичні моделі, нестандартне поєднання стандартних підходів тощо. Враховуючи це, а також досить високу складність таких задач, виникає проблема напрацювання методичних підходів до навчання розв’язувати такі задачі. Розглянуто запропоновані різними науковцями, що приймають участь у олімпіадному русі, загальні схеми розв’язування олімпіадних задач з інформатики. На основі власного досвіду відібрано одну з них. Розглянуто один з напрямів динамічного програмування, так звані задачі про ранець. Наведено різні модифікації задачі про ранець, вміти розв’язувати які необхідно для розуміння розв’язку більш складної задачі, що відноситься до динамічного програмування. Для цих задач наведено відповідні математичні формули або програмний код. Наведено всі етапи застосування вибраної схеми до розв’язування конкретної олімпіадної задачі з інформатики, що відноситься до класу задач про ранець у двовимірному варіанті і запропонованої одним з авторів на дванадцятій відкритій міжнародній студентській олімпіаді з програмування імені С. О. Лебедєва та В. М. Глушкова “KPI-OPEN 2017”: аналіз умови, побудова математичної моделі, побудова загальної схеми розв’язування, уточнення, реалізація, тестування і налагодження, відправлення програми на перевірку. Продемонстровано ефективний авторський метод розв’язування цієї задачі. Наведено програмний код розв’язку даної задачі мовою С++. Відмічено, що важливим моментом у підготовці до олімпіад з інформатики є аналіз задач після завершення кожного змагання. Застосування запропонованих методичних підходів до підготовки учнів чи студентів до олімпіад з інформатики (програмування), на нашу думку, дозволить підвищити ефективність такої підготовки
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26373
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри інформаційних управляючих систем та технологій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Olymp.pdf246.24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.