Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27594
Title: Імплементація маркетингу 3.0 в бізнес-стратегію сталого розвитку підприємств будівельної галузі
Other Titles: THE MARKETING 3.0 IMPLEMENTATION IN BUSINESS STRATEGY OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF THE CONSTRUCTION ENTERPRISES
Authors: Крикавський, В. С.
Савіна, Н. Б.
Keywords: сталий розвиток, матриця цінностей, соціально відповідальні інвестиції, сучасні потреби клієнтів, sustainable development, matrix of values, socially responsible investments, current needs of clients
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Крикавський, В. С. Імплементація маркетингу 3.0 в бізнес-стратегію сталого розвитку підприємств будівельної галузі [Текст] / В. С. Крикавський, Н. Б. Савіна // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М. М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2019. – Вип. 26№Ч. 1. – С.104-109
Series/Report no.: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Abstract: Досліджено етапи трансформації вимог до будівельних об’єктів в житловому і комерційному секторах будівельної галузі України, виділено основні характеристики пасивного, екологічного та розумного будинків. Вста- новлена доцільність впровадження концепції маркетингу 3.0 у діяльність підприємств будівельної галузі. Побудовано матрицю цінностей на засадах маркетингу 3.0. що узгоджується з бізнес-стратегією сталого розвитку будівельного підприємства. Формалізація місії, бачення і цінностей для підприємства будівельної галузі і розроблення заходів щодо їх впливу на розум, серце, душу клієнтів, зацікавлених сторін та власний персонал спрямовані на забезпечення сталого розвитку будівельного підприємства. Такий підхід в управлінні будівельним підприємством підвищить можливість за- лучення соціально відповідальних інвестицій у підприємства будівельної галузі.
The purpose of the article is to substantiate the feasibility of marketing 3.0 implementing into the sustainable development business strategy of the construction enterprises in Ukraine. On the Ukrainian real estate market there are single construction companies, that adhere to the principles of green (ecological) construction, reduce the consumption of energy buildings, reduce the level of pollution they create. The article highlights the elements of sustainable development in the construction industry. In the field of economy: the cost of the life cycle of the object, low costs of operation of the building, improvement of the adjoining territories and their landscaping; in the field of the environment: limited use of raw materials and organic energy sources, ecosystem protection; regarding society: providing comfort and health care; the protection of social and cultural values. It has been established that in order to reduce the costs of construction at the stage of project development, it is necessary to minimize the negative impact on the natural environment of the construction object during the entire life cycle. The stages of transformation of requirements to building objects in the residential and commercial sectors of the construction industry of Ukraine are researched, the main characteristics of passive, ecological and intelligent buildings are highlighted. The expediency of implementation of the concept of marketing 3.0 in the activities of construction industry companies is established. The matrix of values on the basis of marketing 3.0. which is consistent with the business strategy of sustainable development of the construction company is proposed. Formalization of the mission, vision and values for the construction industry and the development of measures for their impact on the mind, heart, soul of clients, stakeholders and their own personnel are aimed at ensuring the sustainable development of the construction company. Implementation of marketing 3.0 in the business strategy of sustainable development of construction industry enterprises has a direct link with the attraction of socially responsible investments that are necessary for the development of the industry, which will allow to develop industry in innovative direction and produce a certified product.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27594
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 26 Частина 1 - 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МАРКЕТИНГУ 3.0 В БІЗНЕС-СТРАТЕГІЮ.pdf381.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.