Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27856
Title: Містичний образ України в поетичних творах Р.М.Рільке
Other Titles: THE PROBLEM-THEMATIC MOTIVES OF DOSTOYEVSKY’S WORK IN J.M. COETZEE’S NOVEL “MASTER OF PETERSBURG”
Authors: Щербатюк, В. С.
Лисенко, Н. В.
Keywords: мотив, Ф.М. Достоєвський, двійництво, роман, компаративний аналіз
Issue Date: 2018
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Щербатюк, В. С. Містичний образ України в поетичних творах Р.М.Рільке [Текст] / В. С. Щербатюк, Н. В. Лисенко // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2018. – Т. 3№Вип. 3. – С.72-77
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті досліджуються проблемно-тематичні мотиви творчості Ф.М. Достоєвського в романі Дж.М. Кутсі «Во- лодар Петербурга». Проведено компаративний аналіз основних мотивів Дж.М. Кутсі та Ф.М. Достоєвського, які часто перегукуються між собою. Здійснено спробу з’ясувати значення використаних авторами мотивів. Проведено паралелі між головним героєм роману Дж.М. Кутсі та героями романів Ф.М. Достоєвського в рамках дослідження обраного мотиву.
The article deals with the problematic and thematic motives of F.M. Dostoevsky in J.M. Coetzee’s novel “Master of Petersburg”. A comparative analysis of J.M. Coetzee’s and F.M. Dostoevsky’s main motives, which often overlap, is carried out. An attempt was made to find out the values of motives used by both authors. The parallels between the protagonist of the novel “Master of Petersburg” and the characters of F.M. Dostoevsky’ novels are cited in the study of the chosen motive.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27856
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 3 Том 3 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МІСТИЧНИЙ ОБРАЗ УКРАЇНИ В ПОЕТИЧНИХ ТВОРАХ.pdf233.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.