Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28100
Title: Аналіз теорії й практики формування конфліктологічної культури у вищих навчальних закладах
Authors: Жук, О.
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Жук, О. Аналіз теорії й практики формування конфліктологічної культури у вищих навчальних закладах [Текст] / О. Жук // Науковий вісник Ужгородського національного університету / [Ред.кол.:( гол. ред.) Козубовська І.В., Бартош О.П,, Опачко М.В.]. – Ужгород : Видавництво УжНУ "Говерла", 2009. – Вип. 16-17. – С.34-37.
Abstract: Основным заданием профессионального образования является не только обеспечивать знаниями, практическими умениями, но научить быть наилучшим, а следовательно и конкурентоспособным. Поэтому современный специалист сферы обслуживания должен быть подготовлен не только реализовывать профессиональные задания в условиях конфликтогенной профессиональной среды, но и превращать ее с целью предупреждения негативных конфликтов, а также быть готовым к «оптимальному результату». С этой целью мы проанализировали методы формирования конфликтологической культуры в вузе, обнаружили недостатки и внесли предложения по усовершенствованию средств формирования исследуемого вида культуры.
The main task of vocational training lies in teaching students theoretical knowledge and practical skills as well as providing them with the skill to be the best professional that is to be competitive. That’s why a contemporary specialist in the sphere of consumer service should be prepared for the realization of professional goals in the conflictological professional environment as well as for its prevention with the purpose of preventing negative conflicts. He should be prepared for “optimal results”. To achieve these goals we’ve analyzed the methods of forming of conflictological culture in a higher educational institution. Some weak points of the existing methods have been defined. The ways to improve the means of the researched type of culture forming have been suggested.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28100
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 16-17 - 2009



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.