Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28468
Назва: Фактори перетворення інновацій на конкурентні переваги національної економіки
Автори: Готра, Вікторія Вікторівна
Попович, В.В.
Ключові слова: інновація, конкурентоспроможність, конкурентна перевага, розвиток, інноваційна активність, фактори
Дата публікації: 2012
Бібліографічний опис: Готра В.В., Попович В.В. Фактори перетворення інновацій на конкурентні переваги національної економіки / В.В. Готра, В.В. Попович / Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. - С. 220-229.
Серія/номер: Розвиток методів управління та господарювання на транспорті;
Короткий огляд (реферат): В статті показано значення інноваційної активності в забезпеченні конкурентних переваг національного або регіонального розвитку. Визначені фактори, які сприяють формуванню національних конкурентних переваг, до яких віднесено суспільний попит, рівень розвитку НТП, конкуренцію та підприємницьке середовище, якість життя і фінансову підтримку. Ключові слова: інновація, конкурентоспроможність, конкурентна перевага, розвиток, інноваційна активність, фактори.
Innovation impacts on the socio-economic dimension of regional or national development. The process of generating innovation and its transformation into a competitive advantage is sophisticated, intellectual, information and financial process for the successful passage and the results of this process must form certain conditions. There are three groups of factors, that determine the transfor mation of innovation into competitive advantage needs, NTP and competition, which includes the state and the business environment. But studies show that the transformation of innovation into national or regional competitive advantage due to factors such as quality of life and financial security. Quality of life in this context mean has two characteristics: qualitative and quantitative. Qualitative component is the substance of the time, which must be devoted to self-development, which in modern terms is impossible without using of the latest achievements of scientific and technological progress. To the qualities’ aspects it is referred the speed and availability of information at high rates of updating, which is used to enhance the profession level or organization sphere of life, operational ability to communicate, professional or cultural tourism mobility, etc. All this components are available in the application of advanced technologies used by people. An important factor in the formation of innovation as a competitive advantage is their financial support. Innovative activity is highly expensive. Analyzing of the effectiveness of innovation activities in developed countries shows that it is the states, which input in the research and development work sufficient funds are leaders, that is getting more competitive advantages. Factors causing the emergence of innovative ideas, serving first step innovation lag. The latest in its motion passes three stages: the emergence of innovative ideas begins innovation process, resulting in the emergence of innovation. Finalized innovation lags commercialization of innovation, which actually creates a competitive advantage. Keywords: innovation, competitiveness, competitive advantage, development and innovation activity factors.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28468
Розташовується у зібраннях:500Наукові публікації кафедри економіки, підприємництва та торгівлі

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
rmegt_2012_41_18.pdf317.74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.