Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/29630
Назва: Rozvoj diagnostických a reflexívnych kompetencií budúcich učiteľov.
Автори: Оросова, Рената
Петрікова, Катаріна
Староста, Володимир Іванович
Ключові слова: študent učiteľstva, praktická profesijná príprava budúcich učiteľov, diagnostická kompetencia, reflexívna/sebareflexívna kompetenciа, студент - майбутній учитель, практична підготовка майбутніх учителів, діагностична компетентність, рефлексивна/саморефлексивна компетентність, студент - будущий учитель, практическая подготовка будущих учителей, диагностическая компетентность, рефлексивная/ саморефлексивная компетентность, student of the teaching profession, practical training for future teachers, diagnostic competence, reflexive/self-reflective competence
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Orosová Renáta, Petríková Katarína, Starosta Volodymyr. Rozvoj diagnostických a reflexívnych kompetencií budúcich učiteľov. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія»: зб. наук. пр. Мукачево : Вид-во МДУ, 2019. Вип.1 (9). С. 125-129. ISSN 2413-3329. ISSN 2520-6788. DOI 10.31339/2413-3329-2019-1(9)-125-129
Короткий огляд (реферат): Abstract. The authors describe the formation of diagnostic and reflexive competence of future teachers in pedagogical practice on the example of UPJŠ (Slovak Republic) teachers. The base of teacher´s professionalisation is the competence training of teachers within the frame of practical professional training, which requires considerable attention within the frame of pre-graduate study. The competences are developed within the preparation of teaching profession, which is of a theoretical and practical character. Subject of observation within the pedagogical part of the practice: «Teacher-student interaction in non-standard pedagogical situations», «Course and stages of teaching», «Humanist-oriented assessment of student learning». Each method includes a workflow, an observation scheme, and a question for reflecting the observation results. The authors decided to map the level of competence of teacher students and in the paper they present the results of research focused on the opinions of trainer teachers on the level of diagnostic and reflexive competences of future teachers at Pavol Jozef Šafárik Univesity. Research results have shown that the vast majority of students have well-formed skills to analyze pedagogical reality phenomena, to regulate their own behavior. Some improvement is needed to develop skills to modify approaches and teaching methods that are important in pedagogical activities.
Авторы описывают возможность формирования диагностических и рефлексивных компетенций будущих учителей во время педагогической практики в школах. Предмет наблюдения для студентов во время педагогической части их практики: «Интеракция учителя и учащихся в нестандартных педагогических ситуациях», «Течение и этапы обучения», «Гуманистически ориентированное оценивание учебной деятельности учащихся». Каждая тема наблюдения содержит последовательность исследования, схему наблюдения и вопросы для рефлексии полученных результатов. Авторы исследовали уровень диагностических и рефлексивных компетентностей студентов Кошицкого университета имени Павла Йозефа Шафарика (Словацкая Республика) по оценке учителей во время педагогической практики в школах. Результаты исследований показывают, что большинство студентов имеют хорошо сформированные умения по анализу явлений педагогической действительности, совершенствования собственной деятельности. Некоторого улучшения требуют умения для гибкой модификации подходов и методов обучения, которые имеют важное значение в педагогической деятельности.
Анотація. Автори описують можливість формування діагностичних та рефлексивних компетентностей майбутніх учителів під час педагогічної практики в школах. Предмет спостереження для студентів під час педагогічної частини їх практики: «Інтеракція вчителя і учнів в нестандартних педагогічних ситуаціях», «Перебіг та етапи навчання», «Гуманістично орієнтоване оцінювання навчальної діяльності учнів». Кожна тема спостереження містить послідовність дослідження, схему спостереження та питання для рефлексії отриманих результатів. Автори дослідили рівень діагностичних та рефлексивних компетентностей студентів Кошицького університету імені Павла Йозефа Шафарика (Словацька Республіка) за оцінкою вчителів під час педагогічної практики в школах. Результати досліджень показують, що більшість студентів мають добре сформовані вміння щодо аналізу явищ педагогічної дійсності, вдосконалення власної діяльності. Певного покращення потребують уміння для гнучкої модифікації підходів та методів навчання, які мають важливе значення в педагогічній діяльності.
Autori opisujú možnosti formovania diagnostických a reflexívnych kompetencí budúcich učiteľov počas pedagogickej praxe študentov učiteľstva UPJŠ (Slovenská republika). Predmetom pozorovania je v rámci hospitačnej náčuvovej priebežnej pedagogickej praxe študentov v jej pedagogickej časti: «Interakcia učiteľa a žiakov v neštandardných pedagogických situáciách», «Priebeh a etapy vyučovania», «Humanisticky orientované hodnotenie učebnej činnosti žiakov». Každá téma pozorovania obsahuje postup práce, pozorovaciu schému a otázky pre reflexiu získaných pozorovacích výsledkov. Autori sa rozhodli zmapovať úroveň kompetencií študentov učiteľstva a v príspevku prezentujú výsledky výskumu orientovaného na názory cvičných učiteľov na úroveň diagnostických a reflexívnych kompetencií študentov učiteľstva UPJŠ. Výsledky výskumu poukázali, že väčšina študentov má dobre formované zručnosti na analýzu javov pedagogickej reality, na úpravu vlastného správania. Určité zlepšenie je potrebné pri rozvoji zručností na modifikáciu prístupov a vyučovacích metód, ktoré sú dôležité v pedagogických činnostiach.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/29630
ISSN: 2413-3329
2520-6788
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2019 Orosová_Petríková_Starosta_Ped ps 1(9)2019 s.125-129.pdf6.77 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.