Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30200
Название: | Особливості реабілітаційних заходів для дітей шкільного віку із зони конфлікту на сході України |
Другие названия: | Peculiarities of rehabilitative measures for school children from the conflict zone in eastern Ukraine |
Авторы: | Лебець, Ірина С. Диннік, Вікторія О. Матковська, Тетяна М. Костенко, Тетяна П. Миронюк, Іван Святославович Овсяннікова, Людмила М. Медведовська, Наталія Володимирівна |
Ключевые слова: | діти із зони військового конфлікту, психосоматичне здоров’я, психологічні відхилення, реабілітація, медико-психологічний супровід |
Дата публикации: | 2020 |
Издательство: | Національний університет фізичного виховання і спорту України |
Библиографическое описание: | Миронюк І. С., Лебець І. С., Диннік В. О. Особливості реабілітаційних заходів для дітей шкільного віку із зони конфлікту на сході України / І. С. Лебець, В. О. Динник, Т. М. Матковска та інш. // Спортивна медицина і фізична реабілітація – 2020. – № 1. – С. 126-131. |
Краткий осмотр (реферат): | Мета. На підставі визначених тенденцій змін стану здоров’я дітей шкільного віку із зони конфлікту на сході України, психологічних особливостей даного контингенту, окреслити принципи їх реабілітації у межах медико-психологічного супроводу для зменшення числа дітей із психосоматичними розладами, психологічними відхиленнями в умовах дії посттравматичного стресу різного рівня. Матеріали та методи. Проведено клініко-параклінічне обстеження 286 дітей шкільного віку, які мешкають на території Донецької і Луганської областей, та переселенців з цих зон. Для кількісного визначення рівня стресу використовували кардіоінтервалографію з подальшим аналізом варіабельності серцевого ритму. Психологічні особливості визначали з використанням методик: багатовимірної оцінки дитячої тривож- ності, внутрішньої картини здоров’я, тесту М. Люшера. Інтенсивність стрес-реалізуючих систем оцінювали із урахуванням показників: кортизолу, адреналіну, норадреналіну, продуктів ПОЛ; стрес-лімітуючих систем: серотоніну, мелотоніну, відновленому глутатіону, активності глутатіонпероксидази і супероксиддисмутази. Результати. У роботі наведено виявлені в стані здоров’я дітей особливості, характер психологічних відхилень із урахуванням дії психоемо- ційного стресу. Подано пропозиції стосовно медико-психологічного супроводу та реабілітації даного контингенту. Висновки. Більшість дітей із зони збройного конфлікту має підвищений рівень емоційного напруження, що провокує активацію стрес-регулюючих систем. Зазначене впливає на формування психологічних відхилень та особливостей у стані здоров’я, що по- требує проведення реабілітаційних заходів задля попередження розвитку та виникнення загострень патології різних систем організму. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30200 |
ISSN: | 1992-7894 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри наук про здоров’я |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Реабіліт. дітей з зони конфлікту_стаття_2020.pdf | 253.65 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.