Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30200
Название: Особливості реабілітаційних заходів для дітей шкільного віку із зони конфлікту на сході України
Другие названия: Peculiarities of rehabilitative measures for school children from the conflict zone in eastern Ukraine
Авторы: Лебець, Ірина С.
Диннік, Вікторія О.
Матковська, Тетяна М.
Костенко, Тетяна П.
Миронюк, Іван Святославович
Овсяннікова, Людмила М.
Медведовська, Наталія Володимирівна
Ключевые слова: діти із зони військового конфлікту, психосоматичне здоров’я, психологічні відхилення, реабілітація, медико-психологічний супровід
Дата публикации: 2020
Издательство: Національний університет фізичного виховання і спорту України
Библиографическое описание: Миронюк І. С., Лебець І. С., Диннік В. О. Особливості реабілітаційних заходів для дітей шкільного віку із зони конфлікту на сході України / І. С. Лебець, В. О. Динник, Т. М. Матковска та інш. // Спортивна медицина і фізична реабілітація – 2020. – № 1. – С. 126-131.
Краткий осмотр (реферат): Мета. На підставі визначених тенденцій змін стану здоров’я дітей шкільного віку із зони конфлікту на сході України, психологічних особливостей даного контингенту, окреслити принципи їх реабілітації у межах медико-психологічного супроводу для зменшення числа дітей із психосоматичними розладами, психологічними відхиленнями в умовах дії посттравматичного стресу різного рівня. Матеріали та методи. Проведено клініко-параклінічне обстеження 286 дітей шкільного віку, які мешкають на території Донецької і Луганської областей, та переселенців з цих зон. Для кількісного визначення рівня стресу використовували кардіоінтервалографію з подальшим аналізом варіабельності серцевого ритму. Психологічні особливості визначали з використанням методик: багатовимірної оцінки дитячої тривож- ності, внутрішньої картини здоров’я, тесту М. Люшера. Інтенсивність стрес-реалізуючих систем оцінювали із урахуванням показників: кортизолу, адреналіну, норадреналіну, продуктів ПОЛ; стрес-лімітуючих систем: серотоніну, мелотоніну, відновленому глутатіону, активності глутатіонпероксидази і супероксиддисмутази. Результати. У роботі наведено виявлені в стані здоров’я дітей особливості, характер психологічних відхилень із урахуванням дії психоемо- ційного стресу. Подано пропозиції стосовно медико-психологічного супроводу та реабілітації даного контингенту. Висновки. Більшість дітей із зони збройного конфлікту має підвищений рівень емоційного напруження, що провокує активацію стрес-регулюючих систем. Зазначене впливає на формування психологічних відхилень та особливостей у стані здоров’я, що по- требує проведення реабілітаційних заходів задля попередження розвитку та виникнення загострень патології різних систем організму.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30200
ISSN: 1992-7894
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри наук про здоров’я

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Реабіліт. дітей з зони конфлікту_стаття_2020.pdf253.65 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.