Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30320
Название: Креативність і туризм: діалектика взаємозв’язку (міжнародний досвід)
Другие названия: CREATIVITY AND TOURISM: RELATIONSHIP DIALECTICS (INTERNATIONAL EXPERIENCE)
Авторы: Радіонова, О. М.
Оболенцева, Л. В.
Александрова, С. А.
Ключевые слова: креативність, туризм, креативні індустрії, мистецтво, культура, туристична сфера
Дата публикации: 2020
Издательство: Видавничий дім "Гельветика"
Библиографическое описание: Радіонова, О. М. Креативність і туризм: діалектика взаємозв’язку (міжнародний досвід) [Текст] / О. М. Радіонова, Л. В. Оболенцева, С. А. Александрова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2020. – Вип. 29. – С. 138-141
Серия/номер: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Краткий осмотр (реферат): У статті досліджено взаємозв’язок креативності та туризму. Проведений аналіз міжнародного досвіду інноваційного застосування креативності в мистецтві, культурі, архітектурі, ландшафті, місцевих традиціях, фестивалях, хобі, моді, виставках, історичній, художній спадщині територій тощо. Визначено вплив креативності на розвиток туристичної індустрії. Встановлено, що розвиток культурної діяльності та креативної індустрії дає змогу створити сучасні робочі місця як у сфері туризму, так і в суміжних галузях ыз новими підходами до роботи і принципами мислення. Розвиток концепцій креативної політики та їх упровадження формує ринок нових фахівців, які вірять у свої можливості, існують у просторі поліваріантності і націлені на розвиток і втілення своїх творчих ідей. Креативність сприяє соціально-економічному розвитку, залученню туристів і просуванню іміджу певної території на міжнародному рівні.
In the conditions of transition to post-industrial society, intellectual capital is the main value, and the need for creative, non-standard thinking increases. Today, creativity is a necessity. Creativity and knowledge become powerful engines of economic growth and catalysts for the development of a particular territory. The article explores the relationship between creativity and tourism. An analysis of the international experience of innovative use of creativity in art, culture, architecture, landscape, local traditions, festivals, common hobbies, fashion, exhibitions, historical, artistic heritage of territories and more. The influence of creativity on the development of the tourism industry has been determined. Demonstrated practices for the implementation of creativity in the tourism industry: the world's largest Snow Castle – the largest ice hotel in the world, which is annually built in Kemi (Finland), and attracts hundreds of thousands of tourists; Hay-on-Wye - a book-shopping center visited by over 150,000 tourists annually, especially during the Literary Festival; Monumental Art Festival (Zaspa District, Gdansk, Poland) – more than 665 excursions were conducted, total number of tourists who took part in the excursions was 10,000; Museomix is an event in which creative personalities meet in cultural institutions, as a result of which more than 50 museums in different parts of the world take part in it. More than 800 people participate in each event; The Milan fashion and furniture industry annually attracts 3.5 million business travelers to the city, who spend € 350 every day on living, eating and visiting cultural sites. It is established that the development of cultural activity and creative industry allows to create modern jobs both in the sphere of tourism and in related industries, with new approaches to work and principles of thinking. The development of creative policy concepts and their implementation shapes the market for new professionals who believe in their capabilities, exist in a multivariate space and are focused on developing and implementing their creative ideas. Creativity contributes to socioeconomic development, attracting tourists and promoting the image of a certain territory at the international level.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30320
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 29 - 2020

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
КРЕАТИВНІСТЬ І ТУРИЗМ.pdf270.42 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.