Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30395
Название: Ефективність упровадження маркетингових технологій на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу
Другие названия: EFFICIENCY OF IMPLEMENTATION OF MARKETING TECHNOLOGIES ON ENTERPRISES OF HOTEL AND RESTAURANT BUSINESS
Авторы: Янчук, Т. В.
Любінчак, К. Р.
Вовколуп, А. Ю.
Ключевые слова: готельно-ресторанний бізнес, маркетинг, маркетингові технології, PR- технології, послуги, ефективність
Дата публикации: 2020
Издательство: Гельветика
Библиографическое описание: Янчук, Т. В. Ефективність упровадження маркетингових технологій на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу [Текст] / Т. В. Янчук, К. Р. Любінчак, А. Ю. Вовколуп // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород : Гельветика, 2020. – Вип. 29. – С. 176-179
Серия/номер: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена питанню необхідності використання маркетингових технологій на підприємствах го- тельно-ресторанного бізнесу. Розглянуто проблеми готельно-ресторанного бізнесу та туризму в Україні, які стають особливо актуальними в сучасних умовах економічної кризи, також визначені напрями їхнього розвитку. Досліджено напрями розвитку та застосування маркетингових технологій у господарській діяльності закладів готельно-ресторанного бізнесу та туризму. У роботі проведено аналіз діяльності готельно-ресторанного бізнесу, визначено роль маркетингу в діяльності цієї сфери, розглянуто питання необхідності автоматизації підприємств готельного господарства, напрями вибору програмних продуктів, обґрунтовано застосування заходів PR-технологій та результати впровадження. Вказано на основні PR-заходи, які найчастіше використовуються підприємствами готельно-ресторанного бізнесу задля підвищення ефективності своєї діяльності та встановлення тісних зв'язків із клієнтами.
The article is devoted to the question of necessity of using marketing technologies in the enterprises of hotel and restaurant business. The problems of hotel and restaurant business and tourism in Ukraine, which are becoming especially urgent in the current conditions of economic crisis, are also considered, directions of their development are also defined. Highlights the issue of management of marketing activities HRB, examines the role of marketing in business. The questions regarding the suc- cessful operation of enterprises HRB and marketing service organization and market conditions. Also refers to the competition, tastes and preferences of consumers and the effectiveness of management. The main problems of functioning of hotel&restaurant business in Ukraine and abroad are considered. Innovative processes in the hotel&restaurant business in Ukraine are analyzed. The characteristic of developing special systems of work in hotels is given. The directions of development and application of marketing technologies in the economic activity of hotel and restaurant business and tourism institutions have been investigated. In the work the analysis of activity of hotel-restaurant business, the role of marketing in activity of this sphere is defined, the questions of necessity of automation of enterprises of hotel economy, direction of choice of software products, justified application of measures of PR-technologies and results of implementation are considered. Attention is focused on the development of marketing technologies, in recent years it has been quite rapid, which has contributed to the creation of a large number of rules and technologies. The correct application of marketing technologies provides invaluable assistance in the promotion and realization of goods, which in turn contributes to effective trade turnover, strengthening of the market and stabilization of the economy as a whole. These technologies are diverse, but the purpose of their use is to increase the competitiveness of the economic entity in the conditions of a market economy. The main PR-events, which are most often used by the hotel and restaurant business enterprises to increase the efficiency of their activities and establish close relations with customers, are mentioned.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30395
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 29 - 2020

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ЕФЕКТИВНІСТЬ УПРОВАДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ.pdf277.27 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.